عملیات اجرایی پروژه گازی 270میلیون یورویی در جنوب فارس کلنگ خورد 

عملیات اجرایی پروژه گازی 270میلیون یورویی در جنوب فارس کلنگ خورد 
   
عملیات اجرایی پروژه گازی 270میلیون یورویی در جنوب فارس کلنگ خورد  |||| ||||

پیش از ظهر امروز دوشنبه عملیات اجرایی پروژه بزرگ ایستگاه تقویت فشار گاز با تأمین اعتبار 82 میلیون یورو در لامرد و مهر آغاز شد. 

به گزارش راستین آنلاین، نماینده مردم لامرد و مهرکه دراتباط مستقیم با وزارت نفت سخن می گفت، اظهارداشت: با توجه به کمبود فشار گاز درون چاهی منطقه عملیاتی پارسیان که شامل تابناک، هما، وراوی و شانول می‌شود، فردا امروز و با تکیه بر دانش و توان خارجی، شاهد عملیات اجرایی پروژه‌های فشارافزایی و مرکز تفکیک خواهیم بود.
 
موسی موسوی افزود: این پروژه‌ها با حجمی حدود 82 میلیون یورو تأمین اعتبار شده که پروژه بسیار بزرگی است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این پروژه، یکی از پروژه‌های عظیم گازی است که باعث افزایش حجم ورودی به پالایشگاه گاز پارسیان و پالایشگاه استحصال اتان می‌شود که اشتغالزایی خوبی در سطح ۳ هزار نفر را خواهد داشت.
وی از وزیر نفت خواست تا در بکارگیری نیروی انسانی در این پروژه ها اولویت با نیروی انسانی بومی باشد.

 

نماينده مردم شهرستان‌هاى لامرد و مهر در مجلس شوراى اسلامى در این مراسم خطاب به وزير نفت گفت: با توجه به اينكه امروز لامرد و مهر به‌عنوان يكى از قطب‌هاى مهم صنعت محسوب مى‌شود، لازم است شعبه‌ای از پژوهشگاه صنعت نفت براى مطالعه و شناسايى دقیق میادین گازی جدید و طرح‌های ارزش‌افزوده ایجاد شده تا زمینه حضور سرمايه‌گذاران در پروژه‌های مختلف فراهم شود. 

 

 سيدموسى موسوی با بیان اینکه تاکنون توجه صنعت نفت به میادین مشترک پارس جنوبی بوده است تا در برداشت از کشور قطر عقب نیفتیم، افزود: اکنون که شاهد راه‌اندازی فازهای مختلف عسلویه هستیم و از این منظر عقب‌افتادگی ما جبران شده است، باید به توسعه میادین گازی بپردازیم که سالهاست در خشکی کشف شده و مغفول مانده است.

 

رئیس سابق مجمع نمایندگان فارس در مجلس در همین راستا بر لزوم توسعه میادین گازی ارم و پازن که در جنوب استان قرار گرفته تأکید کرد و افزود: میدان ارم که در نزدیکی شهرستان‌های لامرد و خنج قرار گرفته است ۱۹ هزار میلیارد فوت‌مکعب گاز شیرین و مرغوب و ۳۵۰ میلیون بشکه میعانات گازی دارد و میدان پازن نیز که در حدود شهرستان مهر قرار دارد ۲۰ هزار میلیارد فوت‌مکعب حجم درجای گاز (معادل یک فاز پارس جنوبی) و بیش از ۴۳۰ میلیون بشکه میعانات گازی قابل استحصال دارد که راه‌اندازی این میادین می‌تواند نقش مهمی در رونق تولید ملی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی داشته باشد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: مردم باید صنعت نفت را از خود و متعلق به خود بدانند؛ چراکه تضمين بقاى هر صنعتی در گرو ارائه خدمات اجتماعى به مردم آن منطقه است. لذا ضروری است پروژه‌های محرومیت‌زدایی در این منطقه اجرا شود. 

 

وی در همین راستا به جلسات خود با وزیر نفت و دکتر مخبر رئیس ستاد اجرايى فرمان امام (ره) و دستور مکتوب آنان مبنى بر بكارگيرى نيروهاى بومى در پروژه‌های تقویت فشار اشاره کرد و افزود: باید این دستورات اجرایی شود و پيمانكاران بومى كه توان بسيار خوبى دارند در پیمان‌های خرد این پروژه مشغول شده و بكارگيرى نيروهاى بومى نیز در اولویت قرار گیرد.

 

نماينده مردم شهرستان‌هاى لامرد و مهر خطاب به مسوولان دستگاه‌های اجرايى شهرستان نيز متذكر شد: ادارات بايد مانع‌زدايى كنند و با ستاد اجرایی فرمان امام که با سرمایه‌گذاری چندصد میلیون دلاری اجرای این پروژه مهم را برعهده گرفته، نهايت همكارى را داشته باشند.

 

گفتنی است سه طرح مهم ایستگاه‌های تقویت فشار در میدان‌های گازی هما و وراوی واقع در شهرستان مهر و مرکز تفکیک میدان گازی تابناک واقع در شهرستان لامرد با سرمایه‌گذاری چندین هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام ظرف مدت ۳ سال با هدف تضمین خوراک پالایشگاه پارسیان مهر اجرا شده و برای صدها نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
325 کلیک ها  دوشنبه, 10 خرداد 1400 14:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا