تامین آب جنوب فارس با ۲ طرح دنبال می‌شود

تامین آب جنوب فارس با ۲ طرح دنبال می‌شود
   
تامین آب جنوب فارس با ۲ طرح دنبال می‌شود |||| ||||

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب اعلام کرد که با هدف تامین پایدار آب شرب جنوب استان فارس ۲ طرح میان و کوتاه مدت توسط وزارت نیرو تعریف شده است.

 
حمیدرضا جانباز که با هدف بررسی وضعیت آب شرب مردم جنوب استان فارس به ویژه بخش بیرم در شهرستان لارستان و همچنین بررسی خسارات ناشی از سیل در بارندگی های روزهای اخیر در جنوب استان فارس به شهر بیرم سفر کرده بود، ضمن بازدید میدانی از وضعیت این شهر، در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی، شرکت کرد.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از آبفای فارس، جانباز گفت: طی جلساتی که پیش از این در وزارت نیرو با حضور جمعی از مسئولین استان فارس برگزار شد، ۲ اولویت در مقوله ی تأمین آب شرب جنوب این استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که ماحصل آن جلسات صورتجلسه ای بود که طی آن مقرر شد در منطقه عمومی جنوب فارس ۲ گزینه تأمین آب در اولویت باشد.
 
جانباز گفت: یکی از این ۲ گزینه تأمین ۱۵ میلیون متر مکعب آب از آب شیرین کن جنوب به شمال برای منطقه عمومی لامرد، بیرم و به طور کلی جنوب فارس و گزینه دوم ارتقاء سامانه موجود خط انتقال آب لارستان از سد سلمان فارسی بود که مورد دوم در ۲ بخش پیگیری می‌شود.
 
او خاطرنشان کرد که ترمیم بخشی از خط انتقال آب به لارستان و ارتقاء تصفیه خانه موجود، در موضوع تامین آب از سد سلمان فارسی مورد نظر است، گفت: به طور کلی در آبرسانی به جنوب فارس دو طرح میان مدت و کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد که ارتقاء سامانه ی تصفیه خانه آب حضرت ابیطالب (ع) و ترمیم خط انتقال لارستان برنامه میان مدت و احداث آب شیرین کن و تأمین ۳۰۰۰ متر مکعب آب برنامه کوتاه مدت است که در صورت تأمین آب لب شور لازم برای این آب شیرین کن ها، تمام هزینه های اجرای طرح کوتاه مدت را وزارت نیرو تأمین می کند.
 
آسیب سیل به تاسیسات آبرسانی ۱۳ شهر و ۱۲۱ روستا در فارس
 
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس نیز گزارشی از آسیب های وارد شده بر تأسیسات آبرسانی شهرها و روستاهای جنوب استان فارس ارائه داد و گفت: سیل در ۶ شهرستان جنوب استان فارس به تأسیسات آبرسانی ۱۳ شهر و ۱۲۱ روستا آسیب جدی وارد کرده که با همت و تلاش کارکنان آبفا، آب شرب مردم این شهر ها و روستاها به صورت اضطراری و موقت وصل شده است.
 
علی بوستانی گفت: تنها در بخش خیرگو آب شرب ۱۰ روستا هنوز قطع است آبرسانی به صورت سیار انجام می شود و در این راستا با اجاره چاه های کشاورزی به زودی مشکل آب شرب این روستاها نیز مرتفع خواهد شد.
 
بوستانی در خصوص آبرسانی به شهر بیرم و روستاهای این بخش نیز گفت: در بخش بیرم ۳۴۵۰ مشترک آب شرب داریم که آب شرب آنها توسط ۴ دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و با استفاده از ۴ چاه با ظرفیت ۳۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز تامین می‌شود. در این بخش ۷۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب وجود دارد که هدر رفت آب آن ۳۵ درصد است.
 
مدیرعامل آبفای فارس گفت: برای حل اساسی مشکل آب شرب این بخش (بیرم) توصیه می شود با اصلاح ۵۰ درصد از شبکه موجود و خرید، نصب و راه اندازی ۴ دستگاه آب شیرین کن که ظرفیت تأمین ۳۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز آب شیرین مورد نیاز کل مصارف مردم را داشته باشد، اقدام شود و برای تحقق این طرح اعتباری در حدود ۶۶ میلیارد تومان مورد نیاز است.
 
براساس این گزارش، این جلسه با حضور محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر، حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، گراش، اوز و خنج و سید موسی موسوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر، امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راه داری و حمل و نقل جاده ای، جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران مسئولان استان فارس، حضور داشتند و طی آن تصمیماتی نیز در خصوص بازسازی و ترمیم تأسیسات آبرسانی آسیب دیده و تأمین اعتبار مورد نیاز آن اتخاذ شد
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
269 کلیک ها  یکشنبه, 19 دی 1400 14:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا