تداوم و تشدید نظارت بر عرضه مرغ در فارس

تداوم و تشدید نظارت بر عرضه مرغ در فارس
   
تداوم و تشدید نظارت بر عرضه مرغ در فارس |||| ||||

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که با هدف ارتقا کیفیت تولید و بهبود عرضه مرغ در بازار، نظارت در این بخش تشدید شده است.

حمیدرضا ایزدی در جلسه ساماندهی، رصد و پایش مرغ که در محل کشتارگاه صنعتی دام و طیور شیراز برگزار شد، گفت: بیشترین تخلف‌های پایش شده در این بخش مربوط به عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی است.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از سازمان صمت فارس، ایزدی با بیان اینکه حجم ریالی تخلفات در پرونده‌های تشکیل شده به بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال می‌رسد، گفت: با انجام نظارت دائم، در تلاش هستیم تا محصولی با کیفیت، سالم، بهداشتی و با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.

ایزدی با تکرار اینکه بازرسان سازمان صمت فارس، نظارت‌ها را تشدید کرده‌اند، گفت: حدود ۱۰۰ اکیپ بازرسی برای کمک به ایجاد و حفظ آرامش در بازار مرغ، مسائل را پایش می‌کنند.

رئیس سازمان صمت فارس تشکیل بیش از ۴۰۰ پرونده مربوط به واحدهای خرده فروشی و عرضه مرغ گرم طی ۲ ماه گذشته را شاهدی بر ادعای تشدید نظارت‌ها دانست.

ایزدی ساماندهی عاملین کشتار را از ضروریات اصلی دانست و گفت: برای نظارت هر چه بهتر بر بازار باید مولفه‌هایی نظیر کنترل قیمت مرغ زنده درب مرغداری و اصلاح شبکه و زنجیره تامین و توزیع مرغ (ازمرغداری تا واحد صنفی) مدیریت و رصد شود.

برپایه این گزارش، در جلسه مذکور که با حضور معاون اقتصادی استانداری و مدیران سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد، نحوه استخراج آمار کشتار مرغ از کشتارگاه های استان، اصلاح نحوه خرید و فروش مرغ زنده درب مرغداری به جای درب کشتارگاه در کشتارگاه های طیور استان و مسائل و مشکلات کشتارگاه ها به خصوص افزایش هزینه ها نسبت به سال گذشته مطرح و در مورد این موارد تصمیم گیری شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
569 کلیک ها  چهارشنبه, 05 خرداد 1400 19:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا