جوجه ریزی یک میلیون قطعه ای در مرودشت

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان مرودشت از جوجه ریزی مرغ گوشتی یک میلیون و 282 هزار قطعه ای در 38 واحد مرغداری از ابتدای آبان ماه در این شهرستان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین سید محمد رضا دهقانیان اظهار کرد: پیش بینی می شود از این میزان جوجه ریزی 3200 تن مرغ تحویل کشتارگاه شود.
 
دهقانیان با بیان اینکه جوجه ریزی ها از ابتدای آبان آغاز شده است، افزود: از امروز چهاردهم دی ماه تا پایان بهمن ماه مرغ های پرورشی به مرور به کشتارگاه در سطح شهرستان و استان تحویل داده می شوند. 
 
به گفته او گوشت سفید تولیدی علاوه بر تامین بخشی از نیاز شهرستان به سایر نقاط استان نیز ارسال می شود.
 
دهقانیان تصریح کرد: کارشناسان تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با پایش مستمراز این مرغداری ها و ثبت جوجه ریزی درسامانه GIS سازمان دامپزشکی،توزیع نهاده موردنیازدرسامانه بازارگاه را نظارت می کنند.
 
او با اشاره به نقش صنعت دام و طیور در تأمین امنیت غذایی و مواد پروتئینی و لبنی در سبد غذایی خانوارها خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت در زمینه تولیدات دامی و طیور از ظرفیت بالایی برخوردار است و این شهرستان رتبه چهارم تولید گوشت سفید را در استان داراست.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
292 کلیک ها  دوشنبه, 15 دی 1399 11:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا