ایجاد بیش از 40کارخانه جدید صنایع تبدیلی و غذایی در فارس /اشتغالزایی مسقیم برای 400 نفر

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 48 کارخانه صنایع تبدیلی در این استان ایجاد شد و بیش از 156هزار تُن ماده خام صنایع تبدیلی و کشاورزی در این واحدها جذب شد.

 
به گزارش راستین آنلاین سید عبداله جزایری تصریح کرد: قرار گرفتن این میزان از محصولات تولید شده بخش کشاورزی در پروسه فرآوری و بسته بندی، کاهش ضایعات بیش از 48 هزار تن را به دنبال دارد.
 
به گفته وی؛ در سال جاری پروانه بهره برداری برای 11 مورد سردخانه با ظرفیت 14800 تن ، 18 واحد صنعتی با موضوع فعالیت بسته بندی مواد غذایی با جذب ماده خام 29 هزار و 827 تن، دو واحد فرآوری و بسته بندی گیاهان با جذب ماده خام 1910 تن و سایر واحدهای صنایع کشاورزی به تعداد 17 واحد با جذب ماده خام 109 هزار و 559 تن صادر شد.
 
او می گوید: صدور پروانه بهره برداری اشتغال زایی مستقیم 400 نفر را به دنبال داشته است.
 
جزایری افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه تعهد جذب ماده خام استان فارس در سال جاری در صنعت کشاورزی به میزان 161 هزار و 602 تن است.
 
او ابراز کرد: صنایع کشاورزی یکی از ارکان و حلقه های زنجیره تولید بخش کشاورزی است که علاوه بر افزایش ارزش افزوده و کاهش ضایعات، اشتغال زایی پایدار را به دنبال دارد.
 
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: توجه به صنایع کشاورزی به منظور افزایش جذب ماده خام و ایجاد واحدهای جدید سبب می شود که چرخه تولید بخش از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شود و ضمانت اجرایی برای افزایش درآمد کلیه بهره برداران کشاورزی را به دنبال داشته باشد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
533 کلیک ها  چهارشنبه, 19 آذر 1399 13:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا