تولید بیش از ۱۵۰ تن زیتون روغنی در مرودشت

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت زیتون روغنی در این شهرستان خبر داد وگفت: بیش از ۱۵۰ تن زیتون از۵۰ هکتار باغ زیتون تولید شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین سمیه کارگر با بیان این که برداشت زیتون کنسروی اوایل مهر ماه انجام شده است، افزود: برداشت زیتون روغنی نیز از نیمه های آبان آغاز و تا اوایل اذر ماه ادامه داشت.
 
 او با تاکید بر اینکه تعيين دقيق زمان برداشت زيتون با توجه به شرايط اقليمي وزراعي منطقه متفاوت است، ابراز کرد: اگر برداشت زودتر از موعد انجام شود روغن كمتري بدست مي آيد و اگر ديرتر از موعد برداشت شود ارزش كيفي روغن كاهش مي یابد.
 
کارگر خاطرنشان کرد: زمان برداشت و شرايط نگهداري زيتون پس از برداشت از عوامل مهمي هستند كه نه تنها بر ميزان روغن بلكه بركيفيت آن نيز تاثير بسزايي دارد.
 
او گفت: رقم زرد زیتون، تخم کبکی، دزفولی، کنسوارلیا، فیشومی، شنگه و شیرازی را از مهمترین ارقام تولیدی است.
 
کارگر بیان کرد: باتوجه به اقتصادی بودن روغن حدود 30 تا 40 درصد زیتون تولیدی به صورت روغنی و مابقی به صورت کنسروی برداشت می شود.
 
 او یادآور شد: بهره گیری از ارقام پربازده و مدیریت به زراعی و به باغی مانند بهبود تغذیه، هرس و آبیاری مناسب ، در افزایش عملکرد زیتون نقش دارد، کترگر خاطر نشان کرد: با طرح اصلاح و احیا باغات زیتون استان فارس که مرودشت هم در این امر سهم به سزایی دارد، هم در تغذیه هم پیوند هم هرس عملکرد موفقی داشته که نتیجه آن افزایش عملکرد درسال های بعدی خواهد بود.
 
روغن زیتون یکى از پرطرفدارترین روغن‌هاى گیاهى است که حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا ۹ است که نه تنها طعم خوبى دارد، برای سلامت بسیار مفید است.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
418 کلیک ها  شنبه, 08 آذر 1399 12:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا