• رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

برگزاری همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» در مهرماه سال جاری

برگزاری همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» در مهرماه سال جاری
   
برگزاری همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» در مهرماه سال جاری |||| ||||

همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز»۲۸ و ۲۹ مهر با مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز برگزار می شود.

به گزارش راستین آنلاین هادی ورشویی امروز (جمعه 7 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» گفت: این همایش به همت موسسه فرهنگی هنری «نواآفرین سرور مهر» با مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» 28 و 29 مهر برگزار می شود و آئین رونمایی آن 12 خرداد خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش شامل 2 بخش پژوهشی و مسابقه برگزار می شود و بخش مسابقه، در حوزه طراحی گرافیک محیطی، المان های شهری و طراحی دست آزاد و اسکیس خواهد بود.

ورشویی اعلام کرد: همایش با همکاری دانشگاه شیراز در بخش کمیته علمی و داوری و پایگاه جهان اسلام برای اخذ اعتبار علمی به سرانجام رسیده است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و شهرداری شیراز از آن حمایت هایی دارند و دانشگاه هنر شیراز، موسسه عالی «ارم»، دانشکده فنی و ... نیز حمایت های معنوی خود را اعلام کرده اند.

وی با اشاره به مکتب خاص نگارگری دوران زند و قاجار گفت: نشانه شناسی و زیبایی شناسی نقوش دوران زند و قاجار، مطالعه، شناخت و معرفی هنرها و سبک های هنری دوران زند و قاجار شیراز، تعامل هنر و ادبیات در دوران زند و قاجار، رویکرد تطبیقی هنر و معماری معاصر با دوران زند و قاجار و ... در این همایش مورد توجه قرار دارد.

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: مکاتبات، ثبت نام و ارسال مقالات از طریق سایت conf.navaafarin.com انجام می شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
624 کلیک ها  جمعه, 07 خرداد 1400 21:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا