تقدیر از پاکور کاران شیرازی حاضر در رقابت های جهانی

راستین آنلاین :رییس هیات ژیمناستیک استان فارس گفت :پرورش نخبگان ورزشی از رهگذر تشویق آنان میسر می‌شود. 


رییس هیات ژیمناستیک استان فارس با بیان اینکه پرورش نخبگان ورزشی از رهگذر تشویق آنان میسر می‌شود، گفت: پشتیبان استعدادهای ورزشی جوان به ویژه در رشته‌ای تازه همچون پارکور هستیم.
 
سید کمال پاک فطرت در مراسمی از نوجوان پارکورکار اهل شیراز که در رقابت‌های مجازی پارکور قهرمانی جهان در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت، تقدیر کرد.
 
او در این آیین با بیان اینکه نخبه‌های ورزشی در رشته پارکور به حمایت نیاز دارند، افزود: با این حال، این رشته ورزشی همچنان کمتر شناخته شده است.
 
 وی ابراز داشت: همتی نژاد موفق شد با ارسال فیلم به مسابقات جهانی پارکور جواز حضور در این مسابقات را کسب کند اما این رویداد جهانی با شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
 
رییس هیات ژیمناستیک فارس کسب عنوان قهرمانی جهان را شاهدی بر عملکرد درخشان و اراده این جوان دانست.
 
پاکفطرت با بیان اینکه کسب قهرمانی در روحیه و پیشرفت این ورزشکار نوجوان تأثیرگذار خواهد بود، از ضرورت حمایت از ورزشکاران نخبه و اهمیت فراهم سازی بستری برای رشد آنان سخن گفت.
 
وی عنوان داشت: در عرصه بین‌المللی، پارکور زیر نظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک اداره می‌شود و در ایران این رشته زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی است، با این حال ورزشکاران برای شرکت در مسابقات باید با فدراسیون ژیمناستیک نامه نگاری کنند.
 
رشته پارکور که در خردادماه سال ۱۳۹۷ با زیر مجموعه فدراسیون ژیمناستیک قرار گرفته بود در آذرماه سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی معرفی شد.
یاسین همتی‌نژاد پارکورکار ایرانی توانست از
۷۰ ورزشکار از ۲۶ کشور و پنج قاره مختلف در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به فینال راه یابد.
 
در مرحله فینال که امتیازات بر اساس رای داوران و همچنین رای مردمی انجام گرفت همتی‌نژاد با رای داوران در جایگاه اول قرار گرفت اما در آرای مردمی هجدهم شد و در مجموع جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
354 کلیک ها  سه شنبه, 15 مهر 1399 13:54
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا