سرخابی‌ها در صحن علنی مجلس

راستین آنلاین:دوم بهمن وزیر ورزش و جوانان به همراه تاج رئیس فدراسیون فوتبال به مجلس شورای اسلامی رفته وگزارشهای خود را به فراکسیون ورزش ارائه کردند.

 یوسف نژاد، رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره توضیحات وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس را کافی ندانست و گفت: این توضیحات قانع‌کننده نبود!

به همین دلیل تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

باتوجه‌به هزینه‌های میلیاردی این دو باشگاه و وجود ابهامات و سؤالات، مردم و رسانه‌ها خواستار شفافیت کامل هزینه‌ها و درآمدهای ده‌ساله این دو باشگاه هستند.

مردم از فراکسیون ورزش مجلس و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال انتظار داشته و دارند که نتایج بررسی اسناد مالی و غیرمالی و مدیریتی واداری به شکل شفاف در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گیرد و بعدازاین نیز گزارش‌های مالی این دو باشگاه و همه ارکان ورزش کشور هرساله بدون هیچ‌گونه ابهامی به شکل شفاف منتشر شود تا مردم و ازجمله هواداران پرشمار این دو باشگاه که هزینه‌های آنان از بودجه‌های دولتی تأمین می‌شود در جریان امور قرار گیرند.

پاسخگویی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و مدیران این دو باشگاه می‌تواند به اصل پرسشگری و پاسخگویی و شفافیت مساعدت زیادی کند و راه را بر هر نوع فساد و سو استفاده از منابع مالی و غیرمالی و مدیریتی ببندد.

 انتظار افکار عمومی از فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی این است که بدون هیچ‌گونه ملاحظه و مصلحتی افراد خطاکار و سوءاستفاده گر را معرفی و تمهیدات و شرایطی را برای جبران خسارت‌ها ‌ فراهم کنند تا بعدازاین بستر سوءاستفاده‌ها و فسادها برچیده شود و احدی نتواند با انواع توجیهات و ظاهرسازی‌ها قانون و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها را دور بزند. واقعیت این است که در دو دهه اخیر بی‌حساب‌وکتابی در ورزش و به‌ویژه در فوتبال کشور صدمه زیادی به وجهه و اعتبار آن زده و بسیاری از آدم‌های ورزشی و غیرورزشی نیز از عدم شفافیت و نظارت‌های اصولی به آلاف و الوف رسیده‌اند. برای سالم‌سازی فضای ورزش و ویترین آن یعنی فوتبال راهی به‌جز شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی و گزارش دهی صادقانه و مستمر به مردم نیست.

 مردم حق داشته و دارند که بدانند درآمدها هزینه‌ها و حواشی آن چگونه کسب و صرف می‌شود. دانستن حق مردم و پاسخگویی وظیفه همه مسئولین است.

انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی
1494 کلیک ها  پنج شنبه, 05 بهمن 1396 06:17
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا