مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس:

ورزش قهرمانی یکی از ارکان توسعه همه جانبه است

راستین آنلاین حیدر علی کامیاب که ظهر امروزیکشنبه 16آبان درمراسم تجلیل ازهادی چوپان قهرمان پرورش اندام جهان سخن می گفت،افزود:ارکان مهمی در تحقق یک برنامه موفق در راستای رسیدن به نقطه ایده آل در ورزش قهرمانی وجود دارد.

وی ازحمایت مالی، مشارکت ورزشي، استعداديابي و توسعه سيستم، حمايت شغلي از ورزشکاران و تسهيلات و تاسيسات آموزشي به عنوان ارکان اصلی و مهم توسعه ی ورزش قهرمانی یاد کرد و افزود:باید برای رسیدن به جایگاه مناسب درمعادلات ورزشی جهان نگاه ها را به ورزش قهرمانی علمی تر کنیم.

کامیاب در ادامه این مراسم که با حضور استاندار فارس برگزارشد افزود: تحقيقات علمي در ارتباط با جمع آوري سيستماتيک و انتشار اطلاعات علمي در حوزه هايي مانند شناسايي و توسعه استعداد، پزشکي، تغذيه، روانشناسي، فيزيولوژي و بيومکانيک در حرکت روبه جلودر ورزش قهرمانی از اهميت زيادي برخوردار است.

وی در عین حال پیش نیاز اصلی موفقیت در ورزش قهرمانی را توجه به مقوله استعداد یابی دانست و گفت:با اهمیت بخشیدن به بخش استعداد یابی در رشته های مختلف ورزشی ضمن سرعت بخشیدن به  روند موفقيت ورزشكار و رسيدن او به سطح قهرماني ،  صرفه جوييهاي زيادی در مصرف منابع خواهد شد.

دبیر شورای عالی ورزش استان فارس استعداديابي در ورزش را عاملی درجهت گسترش بستر و دامنه حضور افراد مستعد كه فرصت لازم جهت توسعه مهارتهاي رشته ورزشي را دارند دانست و افزود: احساس حركت در جهت مثبت و بهره‌گيري از سرمايه گذاريها موجب پرورش و گسترش اعتماد به نفس در ورزشكاران و دست‌اندركارن مي‌شود.

به اعتقاد کامیاب  اين احساس باعث خواهد شد تا گامهاي آنها استوارتر و عزمشان راسخ‌تر شود.

وی دربخش دیگری از صحبت هایش از هادی چوپان به عنوان الگویی از اراده در عرصه ورزش یاد کرد و گفت:این قهرمان دریکی جذاب و پرطرفدارترین  ترین رشته های ورزشی پرچم مقدس کشورمان را به اهتزازدرآورده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به جایگاه ورزش در برنامه های دولت یازدهم از حمایت استاندارفارس و مجموعه مدیران ستادی این استان از ورزش استان تقدیر کرد و گفت،پس از سالها ایجاد فضایی آکنده از همد لی و هم افزایی توسط نمایندگان مجلس و مدیران استان ، افق امیدوارکننده ای را پیش روی حوزه های مختلف خصوصا ورزش استان قرارداده است.

کامیاب در پایان افزود:بنا داریم ازاین پس مراسم تجلیل از ورزشکاران استان را با حضور مدیر ارشد استان و دیگر مسئولان برگزار کنیم تا انگیزه ورزشکاران جهت کسب موفقیت بیشتر شود.

انتهای پیام /  101
1328 کلیک ها  یکشنبه, 16 آبان 1395 16:00
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا