• رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس

حداقل بودجه جهت اعزام معلولین و نابینایان به مسابقات توسط اداره کل ورزش و جوانان پرداخت می شود

حداقل بودجه جهت اعزام معلولین و نابینایان به مسابقات  توسط  اداره کل ورزش و جوانان پرداخت می شود
   
حداقل بودجه جهت اعزام معلولین و نابینایان به مسابقات  توسط  اداره کل ورزش و جوانان پرداخت می شود |||| ||||

رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: حداقل بودجه برای آماده سازی رشته های مختلف ورزشی جهت اعزام معلولین و نابینایان به مسابقات ملی منطقه‌ای و جهانی و پارالمپیک یک میلیارد تومان است که حدود یک دهم آن، از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس به ورزش نابینایان و کم بینایان پرداخت می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از  روابط عمومی هئیت ورزش های نابینایان و کم بینایان فارس، حمید آزرمی با بیان اینکه در حال حاضر هیات ورزشی استان فارس در ۱۲ رشته ورزشی فوتبال، گلبال جودو، پاورلیفتینگ شطرنج، بولینگ، شنا و رشته‌های منشعب دو و میدانی فعالیت می‌کند، افزود : برای برای آماده سازی این رشته های مختلف ورزشی جهت اعزام به مسابقات ملی منطقه‌ای و جهانی و پارالمپیک حداقل نیازمند یک میلیارد تومان بودجه است که این از این میزان حدود یک دهم ان از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس پرداخت می‌شود .

وی اضافه کرد: در این راستا گفته می شود که باید بخش خصوصی و اسپانسر برای توسعه ورزش معلولین و نابینایان و کم بینایان به این عرصه ورود کنند این در حالی است که علی رغم تلاشهای انجام شده ، هنوز باور و نگرش مناسبی به جامعه ورزش معلولین و نابینایان وجود ندارد تابخش خصوصی به این‌مقوله ورود کرده و سرمایه گذاری کند چرا که بخش خصوصی در جایی سرمایه گذاری می کند که برایش منفعتی داشته باشد.

رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس بر لزوم توجه دولت و نهادهای عمومی به جامعه ورزش معلولین و نابینایان تاکید کرد و گفت :سازمانهایی همچون شهرداری‌ها بهزیستی ،برنامه و بودجه و ... بایستی نگاهی متعالی و حمایتی در این راستا جهت توانمند سازی و توسعه جامعه ورزشی معلولین و نابینایان داشته باشند به نحوی که در این رابطه پوشش حداکثری داشته باشیم.

آزرمی به جمعیت ۲۶ هزار نفری نابینایان و کم بینایان استان فارس اشاره کرد و گفت: از این تعداد شش هزار نفر در شهر و شهرستان شیراز سکونت دارند.

وی بیان داشت: نابینایان بزرگترین اقلیت از طیف معلولین هستند که در عین حال جزو تحصیل کرده ترین این قشر محسوب می شوند که علاوه بر اینکه مدارج علمی بالایی کسب کرده اند، از ذوق هنری مثال زدنی،هوش سرشار و همچنین حافظه بسیار غنی برخوردارند و در کنار تحصیل و ذوق هنری جزو استعدادهای ورزشی درخشان در رشته های مختلف ورزشی هستند.

وی با اشاره به تعداد ورزشکاران نابینای فارس، از بی توجهی مسئولین استانی نسبت به توسعه ورزش جامعه نابینایان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ورزشکاران‌نابینای فارس ۲۰۰ نفر است که نسبت به جمعیت ۲۶ هزار نفری جمعیت نابینایان فارس ،این آمار ورزشکار نابینایان استان بسیار پایین است که این‌موضوع حاکی از ان است که به توسعه ورزش جامعه معلولین و نابینایان بی توجهی شده است که یکی از دلایل آن،نگرش های ترحم آمیز غلط و باورهای اشتباه نسبت به توانمندی های این‌جامعه است و همین مساله باعث شده که دسترسی معلولین و نابینایان به امکانات و فرصتها ناعادلانه باشد.

وی با تاکید به اینکه امکانات آموزشی ، اداری و ورزشی تحت هیچ شرایطی ، برای حضور معلولین و نابینایان مناسب سازی نشده است، آزرمی افزود : معابرعمومی،خیابانها ،سالنهای ورزشی، سیستم حمل و نقل و ... مناسب استفاده جامعه معلولین و نابینایان نیست که همین عدم باور به توانمندی نابینایان ، علی رغم داشتن تحصیلات عالی، باعث شده همانطور که این گروه پشت دیوارهای اشتغال ماندند در زمینه ورزشی نیز جامعه نابینایان مغفول واقع می شوند که وجود همین ۲۰۰ نفر ورزشکار نابینا در استان در مقابل جمعیت ۲۶ هزارنفری گواه این بی توجهی ها و کوتاهی هاست که در این راستا از مدیران استان و تمامی ارگانهای دولتی ، نمایندگان‌محترم مجلس ، شهرداری ها،اعضای محترم شورای شهر و همه کسانی که دل در گرو تحقق عدالت در جامعه و حقوق شهروندی دارند می خواهیم که برای توسعه ورزش معلولین و نابینایان به یاری ما بشتابند تا استعدادهای این جمعیت شکوفا شود.

رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان فارس با اشاره به اینکه معلولین و نابینایان در شیراز هنوز هم از امکانات ورزشی اختصاصی از جمله سالن ورزشی محروم اند گفت : تنها سالن ولایت واقع در خیابان فتح المبین برای استفاده این عزیزان درنظر گرفته شده است که آن هم از کمترین امکانات ممکن برخوردار است و دسترسی معلولین به این مکان بسیار سخت است که انتظار می رود که مدیریت شهری و مسئولان دولتی در زمان ایجاد زیرساخت های ورزشی در اقصی نقاط شهر شیراز و استان، به فکرمعلولین و نابینایان نیزباشند چرا که این گروه نیز بخشی از جامعه ما هستند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
723 کلیک ها  چهارشنبه, 15 دی 1400 16:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا