۱۳۴۰ دانش‌آموز استان فارس به اردوی نظامی رفتند

۱۳۴۰ دانش‌آموز استان فارس به اردوی نظامی رفتند
   
۱۳۴۰ دانش‌آموز استان فارس به اردوی نظامی رفتند |||| ||||

  مسئول اجرایی و هماهنگی گروه جهادی عاشورا از برگزاری اردوی فرهنگی- تربیتی «سنگر آسمانی» با حضور یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در استان خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: محمد پورنورعلی در حاشیه برگزاری اردوی سنگر آسمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "سنگر آسمانی"، برنامه‌ای فرهنگی تربیتی‌ است که با محوریت سازمان اردویی و راهیان نور سپاه فجر استان فارس، قرارگاه جهادی عاشورا و با همکاری تعدادی از نیرو‌های داوطلب بسیجی و خادم الشهداء پشتیبانی و در منطقه عمومی باجگاه شیراز برگزار شد. وی تصریح کرد: در این برنامه کودکان و نوجوانان پس از متوجه شدن اتفاقی که در گوشه‌ای از منطقه افتاده است، آماده حرکت به سمت محیط شبیه سازی شده‌ای می‌شوند و همراه با نیرو‌های ایرانی در پادگان وارد و آموزش‌های لازم ادوات نظامی، دشمن شناسی، ستاره شناسی و آمادگی جسمی و برخی از ادبیات جنگ را میبنند و سپس تجهیز و توجیه شده و برای آزادسازی مناطق اشغالی و حمله به سنگر‌ها و مواضع دشمن آماده می‌شوند. به گفته مسئول اجرایی و هماهنگی گروه جهادی عاشورا، ادامه برنامه حالت نظامی دارد و کودکان آموزش دیده، به صورت منظم و مسلح به سمت عملیات اعزام می‌شوند. پورنورعلی با بیان اینکه عملیات در محیط فضاسازی شده وسیعی با خاکریز‌ها، کانال‌ها و تونل‌ها، سنگر‌ها، انفجارات، میدان مین، تیراندازی‌های مشقی و منور، موانع سیم خاردار و انواع ادوات سنگین و چادر‌ها که در محیطی بسیار امن طراحی شده است، ادامه داد: این برنامه در نهایت به فتح مواضع دشمن، فتح سنگر شنود مشترک آمریکا و انگلیس و اسرائیل و اسیر کردن دشمنان، توسط رزمندگان کودک و نوجوان منجر می‌شود. وی با اشاره به اینکه این عملیات که مجروح و شهید و اسیر و درگیری و آزادسازی فرماندهان و مناطق اشغالی را در پی دارد، گفت: این عملیات در عرض 120 دقیقه به پایان می‌رسد. مسئول اجرایی و هماهنگی گروه جهادی عاشورا گفت: مربیان آموزش دیده برنامه تربیتی "سنگر آسمانی" از قرآن و روایات و جنگ نرم و صحبت‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا و بحث شیرن و ویژه "فراتاکتیک" برای کودکان و نوجوانان صحبت و ایجاد انگیزه و بهره برداری تربیتی و رفتاری می‌کنند.  پورنورعلی با بیان اینکه تمامیت برنامه، با بررسی تمام ابعاد تربیتی و تحت نظارت کارشناسان معتبر و مجرب و دانشمندان امورات تربیتی سطوح عالی کشوری طراحی شده است، تصریح کرد: آموزش‌های اخلاقی و تربیتی و تحلیلی و رفتاری به صورت غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان در این برنامه انجام می‌شود، به گونه‌ای که خادمان سنگر آسمانی و دیگر پشتیبانان، با امید به نیروسازی برای سپاه امام زمان (عج) در این سنگر خادمی می‌کنند. وی با اشاره به حضور یک هزار و 340 دانش‌آموز استان در این اردو،گفت: برای اجرای برنامه سنگر آسمانی 50 نفر آموزش دیده و توجیه شده‌اند که در بخش‌های مختلف برنامه "سنگر آسمانی" مشغول به فعالیت هستند، و این مجموعه سعی دارد که این برنامه در طول سال و سال‌های دیگر استمرار داشته باشد. مسئول اجرایی و هماهنگی گروه جهادی عاشورا با اشاره به اینکه ساعت و سناریوی برنامه قابل انعطاف کارشناس است، افزود: این مجموعه آماده همکاری و مشارکت جهت اجرا و استمرار و آموزش به تمام مجموعه‌های تربیت محور و ارگان‌ها و سازمان‌ها و استان‌های دیگر است. این برنامه قدمتی چهارده ساله و با بیش از 400 اجرای موفق در سطح کشور دارد.         
انتهای پیام /  108
182 کلیک ها  پنج شنبه, 09 آذر 1402 10:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا