•  در جریان بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس از شهر صدرا مطرح شد:

رفع معضل آرامستان شهر صدرا

 بازدید از شهر صدرا و بررسی مسائل و مشکلات موجود این شهر با حضور جواد قناعتی مدیرکل دیوان محاسبات فارس، معاون فنی و امور حسابرسی این دیوان ، مدیرعامل شهر جدید صدرا، امام جمعه صدرا ، اعضا هیئت مدیره و مسئولان شهر صدرا و کارشناسان دیوان محاسبات استان انجام شد.


راستین انلاین :در این بازدید میدانی ابتدا پروژه های مسکن صدرا به تفکیک و با جزییات مورد بررسی قرار گرفت و روند اجرایی هر یک از آنها ارزیابی و سایر موضوعات طی یک جلسه کاری چند ساعته با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد.

بر اساس این گزارش تعیین تکلیف پروژه هایی که شرکت عمران صدرا به صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام داده؛ از جمله موضوعات مهمی بود که از سوی دیوان و با هدف احقاق حقوق مردم صدرا مورد تاکید قرار گرفت.

با تأکید دیوان محاسبات، در این پروژه ها سهم شرکت عمران شهر صدرا که همان سهم مردم شهر صدرا است باید به درستی مشخص و احقاق حق صورت پذیرد.

در این جلسه مقرر شد یک تیم حقوقی قوی پرونده هایی که له یا علیه شرکت عمران صدرا در مراجع قضایی وجود دارد را پیگیری و تعیین تکلیف کند.

به گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات فارس یکی از موضوعاتی که می تواند در انجام امور مردم شهر صدرا کارگشا باشد؛ تفکیک وظایف شرکت عمران شهر صدرا و شهرداری صدرا است که از سوی دیوان محاسبات استان مورد تاکید قرار گرفت که با انجام هر چه شفاف‌تر این تفکیک وظایف ، از بلاتکلیفی شهروندان در مراجعه به این دو‌ مجموعه جهت انجام امورات خود جلوگیری به عمل می‌آید.

از جمله مصوبات این جلسه و ‌موضوعاتی که مورد تاکید قرار گرفت تعیین تکلیف آرامستان صدرا بود که با توجه به اینکه شهر صدرا با جمعیتی حدود 200 هزار نفر دومین شهر استان از نظر جمعیت محسوب می شود؛ رفع مشکل آرامستان و دفن متوفیان در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به تاکید دیوان محاسبات در دستور کار مسئولان صدرا قرار گرفت.

موضوع نیمه تمام ماندن احداث جاده قره پیری که شهر صدرا را به شیراز متصل می کند، از دیگر مواردی بود که از سوی دیوان محاسبات استان در این جلسه بررسی شد.

در این جلسه شرکت عمران شهر صدرا با ارائه گزارشی عنوان کرد که این شرکت تعهدات خود را در ۸ کیلومتر سهم خود از این جاده ۱۱ کیلومتری انجام داده و شهرداری شیراز باید نسبت به اتمام بخش پایانی پروژه که در محدوده حوزه شهرداری شیراز می‌باشد، اهتمام ورزد که تکمیل این پروژه علاوه بر اینکه تاثیر مهمی در کاهش بار ترافیکی تردد بین صدرا و شیراز دارد؛ یکی از راه های مواصلاتی مناسب برای پیشرفت و توسعه این منطقه خواهد بود.

در این جلسه همچنین گزارشی از استقرار دستگاههای اجرایی استان در شهر صدرا که مصوبه جلسه نمایندگان مردم شیراز و‌ زرقان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان صدرا بود توسط شرکت عمران صدرا ارائه شد که مدیرکل دیوان محاسبات بر لزوم اجرایی شدن هر چه سریعتر این مصوبات و استقرار دستگاههای اجرایی خصوصا دستگاههای خدمات رسان به مردم صدرا تاکید و بیان داشت : دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه عالی نظارتی در جهت احقاق حقوق مردم عزیز، در خصوص ترک فعل مسئولین مربوطه که در انجام وظایفشان تعلل دارند از ابزارهای قانونی خود و‌ معرفی این مسئولان به دادسرای دیوان محاسبات استفاده خواهد کرد.
در پایان این جلسه مدیرعامل شرکت شهر جدید صدرا در خصوص روند اجرایی احداث شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد نیز گزارشی ارائه کرد.
انتهای پیام /  108
112 کلیک ها  دوشنبه, 29 آبان 1402 13:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا