مردم برای دریافت گذرنامه به پست مراجعه نکنند

  مدیر کل پست استان فارس بر لزوم پیگیری مرسوله گذرنامه از طریق سامانه رهگیری تاکید کرد و گفت: مردم برای دریافت گذرنامه به پست مراجعه نکنند و ما به خادمان مردم در اسرع وقت گذرنامه ها را به دست مردم خواهیم رساند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : مهدی آزادی گفت: امروزه به خاطر نزدیک شدن به اربعین حسینی، مراجعه به پست افزایش یافته است.

مدیر کل پست استان فارس با اشاره به اینکه افرادی قصد سفر به عراق را دارند، برای دریافت گذرنامه به پست مراجعه می کنند، یادآور شد: حجم تقاضاها باعث شده تا میزان فعالیت کار همکاران در پست رو به افزایش دهد.

آزادی با یادآوری این مطلب که زمان تحویل گذرنامه از زمان تحویل نسبت به دوری و نزدیکی به شیراز بین 24 تا 48 ساعت طول می کشد، افزود: برخی عجله می ‌کنند و به ادارات پست مراجعه کرده، نکته ای که وجود دارد مرسولات در شیراز با ظرفیت 220 نفر نامه رسانه به درب منازل ارسال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در اداره پست استان فارس فضایی برای پذیرایی و اسکان افراد نداریم و با توجه به اینکه گذرنامه ساعت 12 به بعد به پست مرکزی تحویل می شود کار ثبت آن چند ساعت کار طول می کشد، افزود: مردم چند ساعت معطلی بی جهت را برای خودشان نخرند و در منزل خود منتظر گذرنامه هایشان باشند.

آزادی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه گفته شد مردم پیش از محرم و صفر به دنبال کارهای گذرنامه های خود باشند، اما بازهم شاهد حجم مراجعه برای دریافت گذرنامه ها هستیم، افزود: حضور افرادی که دنبال گذرنامه هستند، باعث اختلال در سایر کارها می شود، سالن پست مرکزی ظرفیت حضور نهایت 50 نفر را دارد، از این رو لازم است مردم از طریق سامانه رهگیری پستی به آدرس https://tracking.post.ir می توانند مرسولات را پیگیری کنند و اگر رسیده باشد، همکاران ما طی 24 ساعت مرسوله را به دست متقاضی می رسانند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته روزانه حدود پنج هزار نفر مراجعه کننده برای دریافت گذرنامه داشتیم که از مردم خواهش می کنیم برای دریافت به محل پست مراجعه نکنند و از سامانه های رهگیری پیگیر مرسوله خود باشند، افزود: ما خادمان زوار حضرت سیدالشهدا (ع) در اسرع وقت گذرنامه زائران را به دست آنان می رسانیم.

آزادی با اشاره به اینکه از ابتدای مرداد ماه تاکنون 53 هزار فقره گذرنامه تحویل مردم دادیم و چیزی به عنوان برگشتی مگر اینکه فرد منزل نبوده و یا مشکل آدرس داشته، نداریم که تعداد برگشتی ها بسیار کم و در حد 60 فقره است، افزود: از ابتدای مرداد دریافت گذرنامه از روزانه 50 فقره شروع شد و تا 700 فقره در روز رسید و اداره گذرنامه روز گذشته 106 هزار گذرنامه را به پست تهران تحویل داده که آن هم به 124 نقطه استانی تقسیم بندی کرده اند.

انتهای پیام /  108
170 کلیک ها  دوشنبه, 30 مرداد 1402 07:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا