دفاع مقدس قله برجسته‌ای از فیض و برکت است

  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اهمیت دفاع مقدس در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب، دفاع مقدس را قله برجسته ای می‌داند که همه خیر و برکتها از آن نشات می‌گیرد و به همین خاطر تاکید زیادی بر حفظ و نشر آن دارند.

منصوره خسروبگ راستین آنلاین :سردار سعید کوشکی جهرمی در همایش که با عنوان «دوره توانمندسازی دبیران یادواره‌های شهدا در راستای برپایی کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در سال ۱۴۰۳» در موزه دفاع مقدس فارس برگزار شد، با بیان اهمیت دفاع مقدس در کلام رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس را قله برجسته‌ای می‌داند که همه خیر و برکت‌ها از آن نشات می‌گیرد و به همین خاطر تاکید زیادی بر حفظ و نشر آن دارند.

او با بیان اینکه دشمن در چند جبهه فرهنگی اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی در حال دشمنی با انقلاب اسلامی است، افزود: در حوزه فرهنگی آنچه توسط سلبریتی‌های ما از سبک زندگی‌شان نمایش داده می‌شود ضدیت کامل با هویت فرهنگی ایران اسلامی ما دارد و جوان امروز نیز از همین ضدفرهنگ‌ها الگو می‌گیرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: بنای دشمن بر دو قطبی‌سازی در جامعه است و دیدگاه آن‌ها نیز بر این اساس است که اگر می‌خواهید انقلاب را دچار مشکل و چالش کنید، جامعه را از درون نابود کرده و نظم عمومی و روال عادی آن را جدا کرده و در آن گسل ایجاد کنید و دوگانگی‌سازی را ترویج کنید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: تفرقه‌اندازی، شبهه‌افکنی و ناامیدسازی حربه‌های اصلی دشمن برای نفوذ و غلبه بر جبهه انقلاب اسلامی است و دلیل تاکید رهبر معظم انقلاب بر روی کلید واژه امید نیز در همین راستا است.

کوشکی، بنای اقدامات شبکه‌هایی، چون اینترنشنال را تخریب و ناامیدی دانست و گفت: در پی نابودی امید مسئولان به امکان موفقیت و سلب امید از جوانان نسبت به آینده و دستیابی به اهداف است و وقتی امید از دست برود ایمان به رسیدن به ارزش‌های اخلاقی نیز از بین می‌رود و وقتی ایمان از دست برود حوادث سال قبل تکرار می‌شود و عده‌ای به سرباز میدانی دشمن می‌شوند که یا غافلانه و جاهلانه و یا عامدانه در اردوگاه دشمن هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان آیاتی از قرآن کریم گفت: این آیات سنت و وعده الهی هستند و هرگاه در یاری دین خدا احساس خستگی کردید این آیات را بخوانید.

او در ادامه با اشاره به اینکه همه توفیق یاری دین خدا را ندارند، تاکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ بسا گروه اندکى که به توفیق خدا بر گروه بسیارى پیروز شدند و خدا با صابران است.» این آیه اشاره دارد که همیشه جمعیتی که میدان‌داری می‌کند، تعداد کمی هستند و بقیه یا در برابر شما یا ساکت و تماشاگر هستند و از آنجا که دشمن در پی منفعل و ساکت کردن شما است در این جبهه باید بازیگری فعال باشید و بصیرت داشته باشید.

کوشکی با بیان آیه شریفه «یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىٰ یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا» افزود: در این آیه اشاره شده که دشمنان پیوسته با شما می‌جنگند تا شما را از دین خدا برگردانند اگر بتوانند؛ و این آیه خطاب به کسانی است که منکر دشمنی همیشگی دشمنان با حق می‌شوند.

او تصریح کرد: آیه «وَ لا یَزالونَ یُقاِتلونَکُم حَتّى یَرُدّوکُم عَن دیِنکُم اِنِ استَطاعوا» نشانگر این است که هدف اصلی دشمن چیزی جز نابودی باور‌های دینی مردم و دور کردن آن‌ها از اسلام نیست.

کوشکی در ادامه با تفسیر آیات «إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ» و «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» گفت: بر همین اساس امام خمینی (ره) فرمود شما در جبهه دفاع مقدس در هر حالت غالب هستید حتی اگر کشته شوید نصر و پیروزی نهایی با شما است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه به بیان ابزار‌هایی در این راه اشاره کرد و گفت: ایمان یکی از ابزار‌های مقابله با دشمنان است و مردم ما ذاتا مومن هستند.

او در بخش پایانی سخنان گفت: حضور مردم در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در موزه دفاع مقدس شیراز نشان داد ایمان و عشق مردم به خاندان عصمت و طهارت بدیهی است.

انتهای پیام /  108
152 کلیک ها  شنبه, 31 تیر 1402 09:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا