آثار تاریخی سروستان شناسایی، معرفی و حفاظت خواهند شد

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سروستان از شناسایی، معرفی و حفاظت آثار تاریخی این شهرستان با مساعدت فرمانداری این شهرستان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین حسین پور اسد اظهار کرد: ضرروت شناسایی، معرفی و حفاظت آثار تاریخی و به ویژه تامین اعتبار به منظور اجرای برنامه‌های این اداره، شامل کاوش‌های باستان‌شناسی، تعیین عرصه و حرائم آثار و مرمت بناهای تاریخی شهرستان با مساعدت فرمانداری این شهرستان و اهمیت حفظ و نگهداری آثار تاریخی و تامین و تخصیص اعتبار برای کاوش‌های باستان‌شناسی و تعیین عرصه و حرایم آثار تاریخی مرمت بناهای تاریخی در اولویت‌های این اداره است.
 
او ادامه داد: با توجه به موقعیت قرارگیری عمده بناها و آثار تاریخی سروستان اعم از کاروانسرای خیرآباد، پیررباط، شهرهای تاریخی براته و پیر بیابان، آرامگاه شیخ یوسف، دریاچه مهارلو، چشمه آبگرم مهارلو در مجاورت محور شیراز سروستان و سروستان به جنوب کشور و همچنین قرارگیری بنای شاخص و جهانی کاخ ساسان در این مسیر، می‌توان شاهد حضور گردشگران بیشتری باشیم.
 
پور اسد گفت: شهر تاریخی براته شهری است که از نقطه نظر باستان‌شناسي دارای اهميت است. اين شهر قدیمی حدود ۴ هکتار زمين به خود اختصاص داده و در حال حاضر به صورت تپه‌ای قابل رؤیت است.
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
289 کلیک ها  دوشنبه, 15 دی 1399 12:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا