جلسه هم‌اندیشی معاون سیاسی استانداری فارس با فعالان رسانه

  طی جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی استانداری و برخی مسئولان فرهنگی فارس و جمعی از فعالان رسانه در این استان، پیرامون نقش رسانه در مدیریت بحران، راهکارهای بهبود ارتباط مدیران و دستگاه‌های دولتی با رسانه‌ها و ارتقاء کیفیت فعالیت‌های رسانه‌ای و مسائل و مشکلات عکاسان خبری، مباحثی مطرح شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : عصر دوشنبه هشتم اسفند، در ادامه برنامه‌های هم‌اندیشی فعالان رسانه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، جلسه‌ای با محوریت نقش عکس و کاریکاتور در فضای رسانه‌ای، رسانه در بحران‌های امنیتی، مشکلات رسانه در مسیر تحقق جهاد تبیین، برگزار و نکاتی از سوی حاضران مطرح شد.

خبرنگاران و عکاسان خبری حاضر در این جلسه، ضمن انتقاد از حاضر نبودن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و قدردانی از حضور مدیرکل حوزه هنری فارس، لزوم باز کردن فضای رسانه برای طرح دیدگاه‌ها، نقدها، نظرات فعالان این عرصه و انعکاس مسائل و مطالب مطرح شده از سوی مردم، مورد تاکید قرار گرفت.

توجه به اقتصاد رسانه، ارتقاء آگاهی مدیران و مسئولان در بحث اهمیت رسانه و کارکرد اثرگذار آن در جهاد تبیین و پیشگیری و مدیریت بحران‌های مختلف، لزوم بازنگری در قوانین رسانه، تسهیل فعالیت رسانه‌ها توسط دولت بدون تلاش برای دولتی کردن رسانه‌ها، بهبود ارتباط بین دستگاه‌های مختلف و مسئولان با رسانه برای پاسخگویی به مطالبات مردم و توجه حدی به اقتصاد رسانه و فعالان رسانه، به ویژه در باب تسهیل در تامین و به روز رسانی تجهیزات، تسهیل در موضوع حضور رسانه و به خصوص عکاسان خبری در رویدادهای مختلف، ایجاد انسجام برای اطلاع رسانی مطلوب و به هنگام در زمان وقوع حوادث و .... بخشی از مطالب مطرح شده از سوی خبرنگاران و عکاسان حاضر در این جلسه بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در بخش پایانی این جلسه ضمن تاکید براینکه همه مسائل و دیدگاه‌های طرح شده در این جلسات هم‌اندیشی، مد نظر قرار گرفته و تا حد امکان دنبال خواهد شد، تاکید کرد که تکرار مسائل از سوی رسانه اثرگذاری را ارتقاء خواهد بخشید و این جلسات برای بهبود و افزایش تاثیرگذاری رسانه‌ها است.

اسماعیل محبی‌پور ضمن یادآوری اینکه، برای ایجاد همدلی و همراهی بیشتر بین فعالان رسانه، می‌توان جلسات هم‌اندیشی هفتگی را راس ساعتی مشخص به میزبانی استانداری برگزار کرد، این اقدام را گامی برای افزایش اثربخشی رسانه و فعالیت‌های رسانه‌ای، ارزیابی کرد.

محبی‌پور گفت: رسانه‌های رسمی باید با ارائه تحلیل و بررسی‌های عمیق و بهره مندی از نخبگان و فرهیختگان به سمت نقدهای منصفانه و ارائه راهکارها و راهبردها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه انحصار موجب رکود و مرگ است و اگر فضای رسانه‌ای دچار انحصار شود، قطعا شاهد آسیب‌های جبران ناپذیری خواهیم بود، لزوم ایجاد فضای رقابتی در جریان رسانه‌ای را ضرورت دانست و گفت: برای رسیدن به فضای رشد باید از انحصار عبور کنیم، زیرا با شکست آن، بالندگی و رشد محقق می‌شود.

دولت باید تسهیل‌گر باشد

معاون استاندار فارس با بیان اینکه دولتی‌ها باید تسهیل گر فعالیت‌های مردمی و جهادی باشند، عنوان کرد: اگر دولتی‌ها به سمت متولی گری بروند، قطعا به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید، در حوزه رسانه نیز باید شرایط به گونه‌ای باشد که رسانه‌ها مردمی شوند و دولتی نباشند.

محبی‌پور با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف رسانه‌های فعال در فارس را نبود انسجام بین آنها دانست و با اشاره به لزوم پاسخگویی به دلیل این مشکل، یکی از رنج‌های فارس را مطلوب نبودن سطح همکاری بین بخش‌های مختلف برشمرد و گفت: بکی از علل کاهش توفیقات همین رویکرد و مطلوب نبودن سطح همکاری است.

انتهای پیام /  108
138 کلیک ها  سه شنبه, 09 اسفند 1401 12:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا