لزوم تبیین مهدویت با زبان رسانه ها

  آیت الله حدائق گفت: امروز که دشمنان مهدویت و شیعیان از فضای رسانه ای استفاده می کنند، رسانه های ما هم باید با زبان رسانه به تبیین مهدویت بپردازند.

 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:  آیت الله علیرضا حدائق، امروز شنبه (6 اسفند) در نشست خبری شورای سیاستگذاری فعالیت های مهدوی استان فارس گفت: یکی از ارزشمندترین کارهای رسانه، انتقال مباحث معارف و دین به جامعه در راستای تقویت باورهای دینی است.


مدیرعامل بنیاد فرهنگی «حضرت مهدی موعود (عج)» فارس با تبریک ایام شعبانیه افزود: پیامبر (ص) فرموده اند اگر یک نفر بتواند فردی را با خدا آشنا کند، هدایت آن یک نفر با بیش از کره زمین برابری می کند و اجر بزرگی دارد.
وی اضافه کرد: اگر از ظرفیت رسانه برای رشد و شکوفایی معرفت استفاده نشود، سبب انحراف فکری خواهد شد.
آیت الله حدائق با اشاره به لزوم تبیین موضوع عصر غیبت امام زمان (عج( اظهار کرد: امام حسین (ع) در خصوص لزوم تبیین در عصر غیبت فرموده اند که حضرت صاحب الزمان (عج)، غیبتی دارد که گروه هایی در این غیبت مرتد می شوند و برخی بر اعتقادات خود می مانند.
وی تصریح کرد: دوستداران امام زمان (عج) مورد انتقاد و آزار توسط برخی قرار می گیرند و می گویند اگر مهدی بود تاکنون آمده بود که نمونه آن اقدامات داعش پلید با نگاه انحراف گونه است که چه جنایت ها که نکرده اند.
آیت الله حدائق ادامه داد: در این میان، رسانه ها نقش مهمی در تبیین مهدویت دارند زیرا دشمن در فضاهای مجازی برای تغییر سبک زندگی و تضعیف اعتقادات و باورها و کمرنگ کردن ارزش های اسلامی در تلاش است و رسانه در این میان نقش مهمی دارد و تبلیغات گسترده دشمن را باید با رسانه پاسخ داد.
وی اضافه کرد: پیغمبر (ص) همواره در تولید شعار توحیدی تلاش می کردند که بر روحیه کفار اثر می گذاشت و درس مهمی از مکتب رسول الله (ص) است و امروز که دشمنان مهدویت و شیعیان از فضای رسانه ای استفاده می کنند، رسانه های ما هم باید با زبان رسانه به تبیین مهدویت بپردازند.
آیت الله حدائق تاکید کرد: تبیین منتظر بودن واقعی برای امام زمان (عج)، وظیفه تمامی ماست و تبیین مهدویت تنها وظیفه مسئولان و حوزویان نیست بلکه تبیین معارف مهدوی، وظیفه تک تک ماست و رسانه ها برای آشنا کردن مردم با این حوزه باید تلاش کنند.
وی همچنین گفت: بنیاد مهدویت فارس، بزرگداشت آغاز امامت امام زمان (عج) و میلاد امام عصر (عج) را در اولویت برنامه های خود قرار داده است
انتهای پیام /  108
174 کلیک ها  شنبه, 06 اسفند 1401 19:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا