مشکلات آسیب های اجتماعی صدرا بررسی شد

مشکلات آسیب های اجتماعی صدرا بررسی شد
   
مشکلات آسیب های اجتماعی صدرا بررسی شد |||| ||||

مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه خداپرست مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کیائی رییس سازمان فنی و حرفه ای استان فارس و برخی دیگر از مدیران شهرستان و استان، در صحن شورای اسلامی شهر صدرا حضور یافتند تا مشکلات این شهر در حوزه مسایل و آسیبهای اجتماعی، علل آسیبها و راهکارهای رفع آنها را بررسی کنند.


راستین آنلاین:  هاشم عزیزی رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه شهر صدرا محل اسکان قومیت های مختلفی است گفت: این تنوع قومیتی باعث شده فرهنگهای مختلف در کنار یکدیگر زیست مسالمت آمیز داشته و تلفیق فرهنگ ها به رشد این شهر کمک های فراوانی کرده است اما این تنوع قومیتی اگر ساماندهی و مدیریت نگردد ممکن است مشکلات فرهنگی و اجتماعی بیشتری نسبت به سایر شهرها را ایجاد کند از این رو توجه به زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی از اولویت های مجموعه مدیریت شهری صدرا است که نیاز است در مدیریت کلان استان و کشور هم به موضوع مهم توجه ویژه ای شود.


رئیس شورای اسلامی شهر صدرا خاطرنشان شد: ساماندهی حقوق و دستمزد کارمندان، وضعیت استخدامی کارمندان، تعیین تکلیف وضعیت تعاونی هایی که در شهر صدرا زمین گرفته اند اما به تعهدات خود عمل نکرده اند ، ساماندهی و تعیین تکلیف باغشهرهای شهر صدرا از دیگر مشکلات و خواسته های شهروندان این شهر است که نیازمند پیگیری آنها در سطوع بالای مدیریتی و وزارت خانه های مرتبط است.


بهزاد پرنیان شهردار صدرا نیز ضمن تشکر از حضور دکتر انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف ممسنی و رستم گفت: شهر صدرا شهر جدیدی است که با هدف اسکان سرریز جمعیت شهر شیراز، برنامه‌ریزی آن در دهه هفتاد آغاز گردید و در دهه هشتاد سکونت شهروندان در آن آغاز شد؛ ولی متأسفانه به دلیل مشکلات مدیریتی و کمبود زیرساخت‌ها، این شهر به نسبت رشد جمعیت، از بسیاری خدمات و زیرساخت‌ها محروم مانده است و یکی از مشکلات شهر صدرا بعد از تاسیس شهرداری و شورای اسلامی شهر خلا نبود نماینده دولت در این شهر است ، هرچند فرمانداری شهرستان شیراز بصورت مستمر پیگیری مسایل و مشکلات شهر را در دستور کار دارند اما نبود مدیریت واحد و نماینده دولت در این شهر باعث به وجود آمدن برخی اختلاف نظرها در تصمیم گیری های مهم این شهر شده است.
دکتر پرنیان با اشاره به تغییر کاربری های مختلف در صدرا اظهار داشت: دولت های مختلف متناسب با شعارها و برنامه های خود همواره در شهر صدرا تغییرات فراوانی ایجاد کرده اند به عنوان مثال در طرح مسکن مهر،مسکن ملی و جهش تولید مسکن بسیاری از زمین های شعر صدرا که کاربری هایی همچون فضای سبز ،فرهنگی و یا ورزشی دارند را به این طرح ها تغییر داده و بدون توجه به زیرساختها اقدام به ساخت تعداد بالایی مسکن در صدرا کردند که مشکلات فراوانی برای مدیریت شهر و شهروندان ایجاد کرده است و در صورت ادامه این نوع طرح ها در شهر صدرا در آینده نزدیک شاهد بروز مشکلات فراوانی در حوزه های مختلف اجتماعی خواهیم بود که هزینه ای سنگینی را به بار خواهد داشت.

شهردار صدرا افزود: تولید مسکن ارزان برای اقشار کم درآمد جامعه یک ضرورت و اقدام بسیار مطلوب است که دولت در حال اجرای آن است و شهرداری صدرا نیز همکاری بسیار خوبی در اجرای این طرح تاکنون داشته است اما ساخت مسکن بدون توجه به زیرساختهای این شهر باعث از بین رفتن ظرفیت های مهم ورزشی ،فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و خدماتی در شهر صدرا و عدم تناسب این زیرساخت ها با جمعیت ساکن در شهر می شود.
شهردار صدرا بیان کرد: تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه سیاست بسیار خوبی است ما از آن دفاع می کنیم ولی باید به گونه ای انجام گردد که مسکن های تهیه شده قابلیت زندگی سالم با رفاه اجتماعی از نظر تهیه زیرساخت ها را داشته باشد. در طرح های ساخت مسکن در دولت های قبل، تامین زیرساخت ها صورت نگرفته است و مردم صدرا اکنون با کمبود فضای مذهبی، بهداشتی، ورزشی و فرهنگی مواجه هستند و این مسئله مدیریت شهری را دچار مشکلات فراوان کرده است و آسیب های اجتماعی، فرهنگی بسیاری به شهر صدرا وارد نموده است.
دکتر پرنیان اظهار داشت به دلیل نبودن متولی در شهر صدرا و نبود ساختار سیاسی مستقل تمام این مشکلات و معظلات بر عهده شهرداری و شورای اسلامی شهر خواهد بود و مجموعه شهرداری هم با اعتبارات اندک در حوزه فرهنگی و اجتماعی نمی تواند پاسخگوی شهروندان صدرا باشد.
شهردار صدرا بیان کرد متاسفانه فاصله طبقاتی در شهر صدرا بخاطر طرح های مسکن و باغشهر ها بسیار زیاد است و این موضوع خود باعث معظلات فراوان اجتماعی است.
در ادامه جلسه اعضای شورای اسلامی شهر صدرا درخواست های خود را از عضو فعال کمیسیون اجتماعی و رییس فراکسیون حکمرانی تعاون و اقتصاد مردمی در مجلس بیان نمودند.
  مهندس فیروزمند در خصوص راههای ارتباطی و آزاد راه شیراز اصفهان، دکترکشاورزی در خصوص گردشگری در شهر صدرا و سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، مهندس محمدی در حوزه تامین تجهیزات، امکانات ، ماشین آلات سنگین، تسهیلات پروژه های مهم شهرداری، تامین قیر و احداث هتل، دکتر پارسایی با بیان رابطه نامادری شهر شیراز در حق شهر صدرا از مشکلات جاده قره پیری و عدم استقرار ادارات مستقل یا واحدهای تابعه در شهر صدرا و مهندس زارع از کمبودهای زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و آموزشی در شهر صدرا مواردی را مطرح کردند.
دکتر مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این رسیدگی به آسیب های اجتماعی جز رسالت های اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس می باشد گفت: باید یک کارگروه ویژه با حضور افراد متخصص تشکیل گردد تا آسیب های اجتماعی شهر صدرا شناسایی شود و نیاز سنجی های مربوطه صورت گیرد تا با آمادگی کامل مشکلات مشخص شد در کمیسیون اجتماعی فارس مطرح و پیگیری شود.
وی در خصوص بحث ساماندهی کارکنان و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی گفت : این موضوع می تواند یک انقلاب اداری باشد و هر اقدامی در این خصوص نیازمند زیرساخت هایی لازم است، در حال حاضر طرحی در مجلس در حال بررسی و تدوین است که ثبات شغلی برای کارکنان حتی مدرسان مدارس غیر انتفاعی وجود داشته باشد. اما در حالت کلی این طرح هزینه های بسیاری برای دولت دارد و بررسی آن باید به صورت اصولی و مرحله به مرحله انجام شود.
دکتر انصاری در خصوص ساماندهی باغشهر های شهر صدرا نیز گفت: این موضوع باید بصورت دقیق و بر اساس قوانین موجود بررسی گردد و پیشنهادها برای اصلاح وضعیت آنها بایستی بر اساس قوانین موجود بوده تا قابلیت طرح و پیگیری را داشته باشد و در کمترین زمان بتوان به نتایج مطلوب دست یافت، به همین منظور مدیریت شهری صدرا و شورای شهر پیشنهادات خود را بصورت کارشناسی شده آماده و ارایه نمایند تا جلسه ای با حضور استاندار محترم جهت بررسی مشکلات شهر صدرا که تا پایان امسال برگزار خواهد شد مطرح گردد.
دکتر انصاری افزود: در بحث آموزش و مهارت های فنی و حرفه ای ، رییس سازمان فنی و حرفه ای در این جلسه آمادگی سازمان را برای احداث مراکز آموزشی ویژه بانوان و آقایان اعلام نمود که با واگذاری زمین به این سازمان شاهد تحولات مهمی در این حوزه خواهیم بود و در صورت تهیه مکان مناسب نیز این آموزش ها سریعا شروع خواهد شد.

انتهای پیام /  108
230 کلیک ها  شنبه, 01 بهمن 1401 11:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا