کم بودن جاده نسبت به تردد باعث تصادف می‌شود

کم بودن جاده نسبت به تردد باعث تصادف می‌شود
   
کم بودن جاده نسبت به تردد باعث تصادف می‌شود |||| ||||

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: حدود ۱۰ درصد تردد و ۸ درصد راه‌های کشور مربوط به فارس است اما به تناسب تردد، جاده نداریم؛ اگرچه ۲۰ هزار کیلومتر راه جاده‌ای و روستایی داریم، اما کم بودن جاده نسبت به تردد باعث تصادف می‌شود.


رضایی کوچی سه‌شنبه ۱۱ مرداد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: استان فارس با وسعت بیش از ۳۷ شهرستان، ۴ هزار روستا و ۱۲۶ شهر و بیش از ۱۰۰ بخش و به دلیل وسعت زیاد استان و همجواری با ۶۱ استان تلفات و سوانح جاده‌ای را به دنبال دارد.
او ادامه داد: حدود ۱۰ درصد تردد کشور و ۸ درصد راه‌های کشور مربوط به فارس است و به تناسب تردد، جاده نداریم؛ اگرچه ۲۰ هزار کیلومتر راه جاده‌ای و روستایی داریم، اما کم بودن جاده نسبت به تردد باعث تصادف می‌شود.
رضایی با بیان اینکه طرح جامع حمل و نقل در فارس فاصله معناداری بین شبکه‌ها و میزان تردد دارد و باید پروژه زیادی در شبکه‌های مختلف آزاد راه ریلی حمل و نفل زمینی و ... تعریف شود، افزود: بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که تنها ۵۰ درصد راه آسفالتی است و نیمی از آن مشکل دارد.
او با بیان اینکه پروژه‌های قابل تعریف و پروره‌های در حال اجرا در حوزه راهداری و حمل و نقل است، اظهار کرد: رونمایی از پروژه ۱۰۰ روز ۱۰۰ کیلومتر راه با روکش آسفالت و.. به عنوان نقطه شروع است.
این مقام مسئول با اعلام اینکه ساختار اداری حوزه راهداری در برخی از شهرستان‌ها تعبیه نشده و باید این تشکیلات در شهرستان‌ها باشد و در بحث سیل این موضوع را دیدیم، گفت: تعداد ماشین آلات سنگین حوزه راهداری حدود ۳۰۰ تاست و عمر آن زیاد است و فرسودگی ماشین آلات برجسته است و از ظرفیت‌های قانونی در بودجه ۱۴۰۱ استفاده شود و قدری سهم ما افزایش یابد و نوسازی ناوگان ماشین الات سنگین انجام شود.
رضایی بیان کرد: در حوزه نقاط حادثه خیز نیز بین رتبه اول تا سوم سوانح رانندگی هستیم و بخش‌های اندک آن عوامل مدیریتی است اما بالا است و انتظار است در بحث نقاط حادثه خیز که حدود ۳۰۰ نقطه حادثه خیز براساس شاخص‌ها داریم و تقاضا داریم کمک شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: سامانه کنترل و ثبت تخلفات پاسخگوی نیازها نیست و فناوری به مدد راهداری و کنترل حوادث آمده است و باید از تکنولوژی و دوربین‌های تصویری ثبت تخلفات استفاده شود. شورای ایمنی و مصوباتی که دارد، می‌تواند مبنای تصمیم گیری باشد و آمار کمیسیون شورای ترافیکی در استان مبنای تصمیم گیری در سازمان راهداری باشد.
مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ضمن قدردانی از مجموعه بزرگ وزارت راه و شهرسازی کشور به خصوص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از حمل و نقل کشور امروز در بستر راه‌ها و بخش حمل ونقل جاده‌ای اتفاق می‌افتد و امروزه ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور سهم و دستاورد بخش حمل و نقل است.
علیرضا راستیار، افزود: بر همین مبنا ما به اتفاق تمام همکاران خدوم و ایثارگرمان در استان پهناور فارس تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم برای رشد و توسعه این استان در شاخص‌های حمل و نقلی که این میسر نخواهد شد به جز با تقویت فضای تعامل و همدلی با تمام فعالان این بخش و صد البته با همراهی مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌های اجرایی.
راستیار گفت: شرایط بخش راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس امروز نیاز به دید توسعه‌ای، آن هم توسعه جامع دارد؛ یعنی اگر برای زدودن چهره محرومیت از بخش‌های دورافتاده به دنبال ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی هستیم نباید از توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای غافل شویم و یا مقوله پر اهمیت ارتقا ایمنی در راه‌های شریانی مان را فراموش کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: اگر به دنبال نگهداری از ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ که ارزشمندترین سرمایه زیرساختی استان است هستیم، باید همزمان از سرمایه‌های انسانی و زیرساختی مان در بخش‌های حمل و نقل کالا و مسافر نیز مراقبت کنیم و دایما به دنبال رشد و تقویت این بخش باشیم
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
220 کلیک ها  سه شنبه, 11 مرداد 1401 21:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا