الزام دستگاههای اجرایی فارس نسبت به آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در پیگیری و صیانت از حقوق عامه از اهتمام ویژه دستگاه قضایی در خصوص آزادسازی بستر و حریم   رودخانه ها و دریاچه های استان به ویژه در شهرستان های شیراز و سپیدان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین ؛ نشست هم اندیشی این شرکت با دادگستری فارس در ارتباط با رفع موانع موجود جهت آزادسازی تصرفات دستگاه های اجرایی و شهرداری ها در بستر و حریم رودخانه های استان ، برگزار شد.
در این جلسه سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس خواستار همکاری همه جانبه دستگاههای مختلف از جمله دستگاه محترم قضایی استان در خصوص اخذ احکام قضایی به منظور مقابله با تخلفات منابع آبی استان و کاهش این تخلفات شد.
 ابراهیم ابراهیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این جلسه اظهار نمود: شرکت آب منطقه ای فارس به منظور حفاظت از رودخانه ها و مجاری آبی استان، آزادسازی اراضی بستر و حریم این منابع خدادادی با اولویت گذاری و ابلاغ به دستگاه های اجرایی و شهرداری هایی که دارای سازه های غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها می باشند جهت رفع تصرف اقدام نماید.
ابراهیمی تاکید کرد: بعد از ابلاغ مذکور دستگاه های اجرایی و شهرداری ها ظرف مدت ۱۰ روز مکلف هستند نسبت به آزاد سازی بستر و حریم رودخانه ها و دریاچه ها و اعاده آن به وضع سابق اقدام نمایند.
معاون دادستان مرکز استان هشدار داد : چنانچه دستگاهی در مهلت تعیین شده اقدام به آزاد سازی و رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه ها نکند به عنوان ترک فعل در خصوص آن ها پرونده در مراجع نظارتی و قضایی مفتوح می گردد.
وی افزود: بحث آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها ، مجاری آبی و دریاچه ها در مدت اخیر به طور جدی از سوی رئیس محترم قوه قضائیه و رئیس جمهور محترم در نقاط مختلف کشور پیگیری گردیده است؛این مهم و آزاد سازی بستر و حریم آبراهه ها و دریاچه ها از سوی رئیس کل محترم دادگستری و‌ دادستانی محترم مرکز استان نیز مورد تأکید می باشد؛ ما بر این عقیده هستیم که فارس باید یکی از پیشتازان این وظیفه مهم باشد.
ابراهیمی تاکید داشت:  فارس به لحاظ منابع آبی دارای شرایط خاص و حساسی شده است و با توجه به ثروت عظیم رودخانه ها و مجاری آبی استان، برنامه دقیق  و منسجمی لازم است که این ثروت گرانبها برای استان حفظ گردد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
275 کلیک ها  سه شنبه, 03 اسفند 1400 09:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا