اعلام مسیر های خودرویی / برنامه های 22 بهمن در فارس تشریح شد

اعلام مسیر های خودرویی / برنامه های 22 بهمن در فارس تشریح شد
   
اعلام مسیر های خودرویی / برنامه های 22 بهمن در فارس تشریح شد |||| ||||

قائم مقام ستاد گرامیداشت دهه فجر استان فارس امروز   سه‌شنبه ۱۹ بهمن در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن در شهر شیراز، همانند سراسر کشور از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود و تا ۱۱ صبح ادامه دارد، اعلام کرد که آغاز مسیر حرکت خودرویی از میدان الله به سمت ولیعصر(عج) است که پس از آن به سمت خیابان زند، میدان امام حسین(ع)، میدان نمازی، خیابان ملاصدرا و در نهایت به سمت مکان اقامه نماز جمعه حرکت انجام می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین حجت‌الاسلام ملک مکان با تاکید بر اهمیت گرامیداشت ۲۲ بهمن به عنوان روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این مهم را نمایش وحدت و یکپارچگی ملت ایران و اعلام وفاداری به نظام و پایبندی به آرمان‌های امام و رهبر معظم انقلاب دانست و به تشریح برنامه‌های مرتبط در شیراز و فارس پرداخت.

او  با اشاره به اینکه دهه پر فروغ فجر یادآور آرمان‌های مقدسی همچون استقلال، آزادی و تحقق جمهوریت در بستر دین مبین اسلام است، گفت: مردم ایران برای دستیابی به این آرمان‌ها نهال انقلاب اسلامی را با رهبری‌های مدبرانه امام خمینی(ره) در خاک کشور کاشته‌اند و در چهار دهه گذشته یا فداکاری‌ها، از خودگذشتگی‌ها، تحمل سختی‌ها و حمایت‌های خود از این نهال محافظت کرده‌اند که امروز شاهد تنومند شدن آن هستیم.

ملک مکان تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد که مردم از بزرگترین آنهاست باید استفاده و مراسم راهپیمایی را برگزار کرد. امروز ایران اسلامی مورد توجه همه دنیاست به خصوص قدرت آن برای قدرت‌های بزرگ دنیا مشخص شده و در دنیا و منطقه نقش تعیین‌کننده دارد و موازنه قدرت‌های دنیا را به هم زده است و امروز ایران اسلامی تأثیرگذارترین کشور در میان کشورها و ملت‌هاست که باید در این راستا از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های تمام شهدا اعم از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع سلامت، مدافع حرم، مدافع امنیت و غیره یاد کنیم. 

او خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا طی دو سال گذشته، شکل برنامه‌های گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت شده اما اصل مناسب برقرار است، چرا که مناسبت‌های انقلاب اسلامی تعطیل بردار نیستند.

به گفته قائم مقام ستاد گرامیداشت دهه فجر در فارس، طبق تصمیمی که گرفته شده، مقرر شده که به طور یکپارچه امسال در استان فارس مراسم راهپیمایی به صورت خودرویی و موتوری برگزار شود، چون اکثر شهرها قرمز یا در آستانه وضعیت قرمز هستند.

ملک مکان با بیان اینکه مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن در شهر شیراز، همانند سراسر کشور از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود و تا ۱۱ صبح ادامه دارد، اعلام کرد که آغاز مسیر حرکت خودرویی از میدان الله به سمت ولیعصر(عج) است که پس از آن به سمت خیابان زند، میدان امام حسین(ع)، میدان نمازی، خیابان ملاصدرا و در نهایت به سمت مکان اقامه نماز جمعه حرکت انجام می‌شود.

قائم مقام ستاد گرامیداشت دهه فجر در فارس با بیان اینکه در مسیر شمال غرب شیراز تنها حرکت به شکل رژه موتوری خواهد بود، افزود: این مسیر از معالی‌آباد شروع می‌شود و در مسیر به راهپیمایی خودرویی ملحق می‌شود و تنها در این مسیر به صورت موتوری است.

ملک‌مکان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی نیز در مسیر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، عنوان کرد: در ساعت برگزاری راهپیمایی از طریق رادیو آهنگ‌ها و شعارهای انقلابی پخش می‌شود تا فضای شهر و راهپیمایی شور انقلابی پیدا کند.

او همچنین با بیان اینکه همچنین ۱۲ خودرو مجهز به سیستم صوتی با فاصله معین اقدام به پخش شعارها و سرودهای انقلابی می‌کنند، تصریح کرد: گروه‌های سرود نیز در برخی از میادین از جمله میدان امام حسین (ع) به صورت زنده به اجرای سرود می‌پردازند.

قائم مقام ستاد گرامیداشت دهه فجر در فارس با بیان اینکه تلاش می‌شود که سخنران کشوری برای این روز مشخص شود، گفت: چون راهپیمایی به نماز جمعه ختم خواهد شد، قرائت قطعنامه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز انجام می‌شود.

ملک‌مکان همچنین با اشاره به اینکه تدابیر ترافیکی لازم برای برقراری حرکت‌های خودرویی و موتوری در روز ۲۲ بهمن اندیشیده شده است، گفت: در خیابان‌های اطراف حرم شاهچراغ(ع) و محل نماز جمعه نیز مانند هفته‌های قبل پارکینگ‌هایی قرار داده شده تا مشکلی برای پارک خودروها وجود نداشته باشد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
346 کلیک ها  سه شنبه, 19 بهمن 1400 12:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا