دانشگاه صنعتی شیراز می‌تواند پیشران باشد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: فعالیت دانشگاه صنعتی شیراز در بخش‌های شیمی و مهندسی شیمی می‌تواند در هم‌افزایی با سایر نهادها و دانشگاه‌هایی که در منطقه وجود دارد، پیشران حوزه علم و فناوری و به ویژه در زمینه پژوهشی برای کشور باشد.

 
به گزارش راستین آنلاین پیمان صالحی دوشنبه ۱۸ بهمن در آیین افتتاح دانشکده شیمی و مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شیراز در شهر صدرا، افزود: خوشحالم که علاوه بر دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز هم به عنوان یک دانشگاه مکمل در فعالیت‌های علمی و فناوری فعال شده است.
 
او ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که هم در منطقه و هم جنوب کشور داریم چه از منظر محصولاتی مانند کاتالیست‌ها که در کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، مواد اولیه دارویی و محصولات دیگری که در صنایع پلیمری استفاده می‌شود، فعالیت دانشگاه صنعتی شیراز در بخش‌های شیمی و مهندسی شیمی می‌تواند در هم‌افزایی با سایر نهادها و دانشگاه‌هایی که در منطقه وجود دارد، پیشران حوزه علم و فناوری و به ویژه در زمینه پژوهشی برای کشور باشد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز هم با اشاره به افتتاح دانشکده شیمی و مهندسی شیمی این دانشگاه، گفت: این دانشکده از مهرماه سال آتی و پس از تجهیز آزمایشگاه‌ها و فروکش کردن کرونا پذیرای حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشجو خواهد بود.
 
محمدمهدی علویان مهر افزود: دانشگاه صنعتی شیراز دارای ۱۰ دانشکده و ۵۱ رشته مقطع است که امروز شاهد افتتاح دانشکده شیمی و مهندسی شیمی آن با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال بودیم.
 
او خاطرنشان کرد: برای ساخت و راه‌اندازی موتورخانه مرکزی و کانال‌های تاسیساتی که دانشکده عمران و محیط زیست، دانشکده هوا فضا، دانشکده برق و الکترونیک، دانشکده شیمی، دانشکده مهندسی صنایع، کتابخانه مرکزی و دیگر بخش‌های این مجموعه را پوشش می‌دهد ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
307 کلیک ها  دوشنبه, 18 بهمن 1400 19:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا