به گزارش راستین آنلاین مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین گفت : اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی به منظور حفاظت و نگهداری از مفاد مندرج در دفاتر قدیمی و در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و جلوگیری از سوء استفاده و جعل با اعتبار بخشی به اسناد و ایجاد بهداشت و نظم حقوقی صورت پذیرفته است .
او در ادامه سخنان خود این امر را در راستای ارائه خدمات الکترونیکی در اجرای سند تحول قضایی و تبصره ۳۵ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی برشمرد.
سید مهدی هاشمی با بیان به اینکه اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی است ، عنوان کرد : با جدیت اجرای بهینه این فرایند را دنبال می کنیم.
او جایگاه دفاتر اسناد رسمی در همگامی با ادارات ثبت اسناد و املاک در راستای نیل به اهداف ثبت نوین را مطلوب توصیف کرد و گفت : تمامی دفاتر مکلفند نسبت به اسکن و آرشیو دفاتر خود اقدام کنند.
گفتنی است با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک و رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی فارس و به صورت هم زمان تصویر برداری از دفاتر اسناد رسمی را در چند شهرستان فارس از جمله شیراز و مرودشت آغاز کردند.