آغاز آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی در فارس

آغاز آرشیو الکترونیکی  دفاتر اسناد رسمی در فارس
   
آغاز آرشیو الکترونیکی  دفاتر اسناد رسمی در فارس |||| ||||

تصویربرداری و اسکن دفاتر قدیمی اسناد رسمی به منظور حفاظت از مفاد مندرج در آن با همکاری کانون سردفتران استان فارس آغاز شد.

 
به گزارش راستین آنلاین مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین گفت : اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی به منظور حفاظت و نگهداری از مفاد مندرج در دفاتر قدیمی و در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و جلوگیری از سوء استفاده و جعل با اعتبار بخشی به اسناد و ایجاد بهداشت و نظم حقوقی صورت پذیرفته است .
 
او در ادامه سخنان خود این امر را در راستای ارائه خدمات الکترونیکی در اجرای سند تحول قضایی و تبصره ۳۵ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی برشمرد.
 
سید مهدی هاشمی با بیان به اینکه اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی است ، عنوان کرد : با جدیت اجرای بهینه این فرایند را دنبال می کنیم.
او جایگاه دفاتر اسناد رسمی در همگامی با ادارات ثبت اسناد و املاک در راستای نیل به اهداف ثبت نوین را مطلوب توصیف کرد و گفت : تمامی دفاتر مکلفند نسبت به اسکن و آرشیو دفاتر خود اقدام کنند.
گفتنی است با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک و رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی فارس و به صورت هم زمان تصویر برداری از دفاتر اسناد رسمی را در چند شهرستان فارس از جمله شیراز و مرودشت آغاز کردند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
929 کلیک ها  پنج شنبه, 07 بهمن 1400 09:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا