• امام جمعه شیراز عنوان کرد :

هنر بازار کاسبی نیست

هنر بازار کاسبی نیست
   
هنر بازار کاسبی نیست |||| ||||

هنر بازار کاسبی نیست ،بازار عشق و عاشقی است .

 
به گزارش راستین آنلاین نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز سه شنبه ۵بهمن در مراسم اختتامیه ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی بر لزوم حمایت از آثار فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت :همه ماها موضغیم در این راستا حرکت کنیم .
 
آیت الله لطف الله دژکام با یاد آوری این مطلب که برگزاری این محفل ادبی در راستای پیشبرد فرهنگ ایثار و شهادت است ، افزود :حیطه شعر هنر قوی و الهام بخش ما ایرانیان است و آن ها در این حوزه مهارت بسیاری را دارند.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به سیاست های کلی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در رابطه با ساماندهی فرهنگ ایثار و شهادت ابلاغ فرموده اند و بر لزوم حمایت از آثار فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرده اند، افزود: این سیاست صرفا برای بنیاد شهید نیست و وظیفه همه ماست در این راه حرکت کنیم.
 
او با بیان به اینکه هنرمندان عرصه امروز شهدا هستند ،ادامه داد :ما تنها انتقال دهنده پیام آنها هستیم .
 
امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با بیان به اینکه برخی ها به این خیالند که شعر یعنی قافیه و ردیف در کنار هم ، عنوان کرد : شعر یعنی همدلی ما با آنی است که می خواهیم پیامش را معرفی کنیم.
 
آیت الله دژکام با ابراز نگرانی از رفتار برخی هنرمندان که زندگی خصوصی خود را در اینستا و فضای مجازی به نمایش میگذارند ، بیان کرد : فردی که این کار ها را می کند هرچه در راستای شهید و شهادت فیلم بازی کند، این هنر به «دو زار» هم نمی ارزد این فرد هنر فروش است ما هنرمند می خواهیم، چرا که هنر بازار کاسبی نیست، بازار عشق و عاشقی است.
 
به گفته آیت الله دژکام، امید است پایبندی و علاقه به هنر که آن را جاویدان ساخته است ما را به جایی برساند که اگر حسین وار شهید نشدیم زینب وار پیام را به گوش جهان برسانیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1647 کلیک ها  سه شنبه, 05 بهمن 1400 11:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا