دولت مادران دارای سه فرزند را بیمه می‌کند

دولت مادران دارای سه فرزند را بیمه می‌کند
   
دولت مادران دارای سه فرزند را بیمه می‌کند |||| ||||

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف شده است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه دار دارای سه فرزند اقدام کند.

 
زهرا یقطین در جلسه با رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس، بر شناسایی زنان و خانوارهای واجد شرایط در نقاط مختلف استان به منظور پوشش بیمه‌ای صندوق عشایری و روستایی تاکید و اظهار کرد: همه افراد جامعه به خصوص زنانی که تحت پوشش هیچ بیمه و هیچ نهاد حمایتی نیستند یقیناً در اولویت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار خواهند گرفت.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از استانداری فارس، یقطین ادامه داد: امیدواریم در خصوص اضافه شدن بیمه درمانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تصمیمات مهمی اتخاذ گردد.
 
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به گلایه و انتقاد متقاضیان از عدم پوشش درمانی این صندوق، گفت: در ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف شده است در راستای اجرای بند (ب) ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه دار دارای سه فرزند اقدام کند.
 
یقطین افزود: براساس این قانون، مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دوسال به سوابق بیمه‌ای بیمه گذار افزوده می‌شود.
 
او، مشاوران امور زنان و خانواده فرمانداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا ودهیاران را کانال‌های خوبی برای معرفی و اطلاع رسانی در خصوص این صندوق عنوان کرد و گفت: در جلسه‌ای که با مشاوران امور زنان و خانواده فرمانداری‌ها خواهیم داشت از مدیر محترم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز دعوت خواهد شد تا به ارائه توضیحات و گزارشات لازم به منظور معرفی صندوق بپردازند.
 
مدیرکل زنان و خانواده استانداری فارس از مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به رعایت دقیق مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی و مدیریت بیماری کرونا اقدام کنند.
 
یقطین یادآور شد: بازرسان ستاد استانی همچون گذشته نسبت به بازدید از دستگاه‌ها و نظارت بر اجرای شیوه نامه‌ها در ادارات حضور یافته و نسبت به تهیه گزارش اقدام خواهند کرد.
 
او تاکید کرد: بدیهی است که حسن اجرای مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی بر عهده بالاترین مقام دستگاه است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
594 کلیک ها  شنبه, 04 دی 1400 10:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا