• تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع)

برنامه ریزی مسئولان فرهنگی برای ممانعت از گسست نسل‌ها

برنامه ریزی مسئولان فرهنگی برای ممانعت از گسست نسل‌ها
   
برنامه ریزی مسئولان فرهنگی برای ممانعت از گسست نسل‌ها |||| ||||

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای گسترش ورزش همگانی در جامعه، گفت: مسئولان فرهنگی برای ممانعت از گسست نسل‌ها برنامه ریزی کنند.

 
حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسئولان ورزش و جوانان فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: ورزش بر روی جسم و روحیه افراد جامعه بسیار تاثیر گذار است و امروزه یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان وجود دارد و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی آستان شاهچراغ(ع)، کلانتری با اشاره به اهمیت ورزش از نگاه رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدارهای مختلفی که با جوانان و قهرمانان ورزشی داشته اند، همواره بر نقش ورزش در نشاط جامعه تاکید کرده اند. از جمله ایشان می‌فرمایند: "همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند. زیرا جامعه ورزشکار، جامعه‌ای پرتلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است"؛ لذا نه فقط قهرمانان، بلکه آحاد مردم در سنین مختلف، باید در برنامه ریزی‌های روزانه زندگی خود، ورزش را نیز در نظر بگیرند.
 
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای گسترش ورزش همگانی در جامعه، گفت: ورزش در حوزه‌هایی همچون سلامتی، نشاط فردی و شادابی جامعه و افزایش انگیزه‌های تلاش و کوشش، نقش تعیین کننده‌ای دارد و سازمان‌های ذیربط از جمله وزارت ورزش و جوانان باید در جهت گسترش ورزش همگانی، برنامه ریزی کنند و موانع پیش روی توسعه آن را در جامعه بردارند.
 
او در بخش دیگری از سخنانش با توجه به گسست نسل‌ها گفت: اگر نسل جوان آن طور که شایسته است، پرورش نیابد، دچار انقطاع نسل می‌شود. گسست نسل‌ها اگرچه در جامعه ما هنوز به‌عنوان مسئله‌ای جدی مطرح نشده است و ابعاد آن به گستردگی مسائلی نیست که در جوامع غربی جریان دارد، اما از چالش‌هایی است که قبل از آنکه دیر شود، باید به آن بپردازیم و مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور برای ممانعت از گسست نسل‌ها باید برنامه ریزی و تلاش کنند.
 
کلانتری تصریح کرد: گسست نسل‌ها، یکی از خطرات بزرگ برای هر جامعه‌ای است، دور شدن نسل‌ها از یکدیگر از حیث فرهنگی، فکری، ارزشی و عقیدتی، وضعیت جدیدی را ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به بحران‌های هویتی و حتی اجتماعی شود. مسئولان کشور در نهادهای ذیربط، از جمله معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، لازم است به منظور بازشناسی و تبیین مسائل و نیازهای گوناگون جوانان و ارائه راهبردهای مناسب برای حل مسائل آنان و جلوگیری از گسست آن‌ها از اصول و عقاید ارزشمندی که متعلق به نسل‌های گذشته است، پژوهش و برنامه ریزی کنند.
 
او همچنین با اشاره به این نکته که فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان، کاملا دربرگیرنده اهداف فرهنگی است، بر آمادگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام و مرکز پژوهش‌های این بارگاه منور، بر همکاری و تعامل با این وزارت تاکید کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
402 کلیک ها  سه شنبه, 27 مهر 1400 13:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا