ماجرای نشر فیلم و سوزاندن لوح تقدیر دانش آموز توسط پدرش چه بود ؟

ماجرای نشر فیلم و سوزاندن لوح تقدیر دانش آموز توسط پدرش چه بود ؟
   
ماجرای نشر فیلم و سوزاندن لوح تقدیر دانش آموز توسط پدرش چه بود ؟ |||| ||||

به دنبال انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که در آن پدر یک دانش‌آموز به دلیل ثبت‌نام نشدن فرزندش، اقدام به سوزاندن تقدیرنامه‌های او و توهین به مسئولان یکی از مدارس در مرودشت کرده است، آموط و پرورش فارس توضیحاتی را رسانه‌ای کرد.

طی روزهای اخیر، فیلمی از سوزاندن برگه و لوح‌های سپاس و قدردانی یک دانش آموز توسط پدرش در حیاط یکی از مدارس شهرستان مرودشت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر و بازنشر شد و به دنبال آن آموزش و پرورش فارس، توضیحاتی را پیرامون ادعاهای مطرح در فیلم و روند قانونی ثبت‌نام دانش‌آموزان خصوصا در مدارس شاهد، ارائه کرد و این توضیحات را برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

به گزارش راستین آنلاین  در توضیحات روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت مدارس شاهد، در قالب قوانین و مقررات و با درنظر گرفتن شرایطی به سایر دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد، آمده است: با توجه به استقبال اولیا از این مدارس و ظرفیت محدود آن و برای جلوگیری از تضییع حقوق و حق برابر تحصیل دانش آموزان در این مدارس، وزارت آموزش و پرورش اقدام به تعیین شرایط و ضوابط  کرده است.

براساس توضیحات آموزش و پرورش فارس، دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس شاهد ابتدا باید در سامانه‌ای مدارک امتیاز آور خود را شامل کسب رتبه در مسابقات و فعالیت‌های مختلف دوران تحصیل را بارگذاری کند تا پس از آن به ترتیب نمره و با توجه به ظرفیت مدارس، برای ارائه مدارک خوداظهاری و راستی آزمایی و ثبت‌نام قطعی از دانش‌آموز برای حضور در مدرسه دعوت شود.

روابط عمومی آموزش و پرورش فارس با طرح این ادعا که فرد تهیه و منتشر کننده فیلم یاد شده، برای ثبت نام فرزندش در مدرسه مورد نظر، مدارک و مستندات کافی را در اختیار نداشته اما برای ثبت نام خارج از ضوابط اصرار داشته، تاکید کرده است که؛ فرد مورد نظر، دوشنبه ۱۵ شهریور بعد از مراجعه به مدرسه و اطلاع از نبود امکان قانونی برای ثبت نام فرزندش و علیرغم رعایت احترام از سوی عوامل اجرایی و مدیر مدرسه، اقدام به آتش زدن لوح‌های تقدیر فرزند خود و تصویر برداری از این اقدام کرده است.

در توضیحات روابط عمومی آموزش و پرورش با اشاره به کاربرد الفاظی نامناسب از سوی فرد تهیه و منتشر کننده فیلم(ولی دانش آموز متقاضی ثبت نام)، اعلام کرده است: مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت ضمن اینکه صیانت از حریم مدرسه و همکاران فرهنگی و دآنش اموزان را وظیفه ذاتی خود می‌دانند و قطعا از طریق مراجع ذی صلاح نیز پیگیر این ماجرا خواهند بود، به محض اطلاع از موضوع برای بررسی بیشتر و استماع اظهارات این فرد جلسه‌ای را با حضور او و مدیر آموزشگاه برگزار کردند که نتایج این جلسه نیز به زودی و پس از بررسی‌های بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
822 کلیک ها  چهارشنبه, 17 شهریور 1400 14:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا