• مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

خلاقیت و نوآوری ملاک اصلی انتخاب معلمان نمونه فارس

خلاقیت و نوآوری ملاک اصلی انتخاب معلمان نمونه فارس
   
خلاقیت و نوآوری ملاک اصلی انتخاب معلمان نمونه فارس |||| ||||

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: ملاک اصلی انتخاب معلمان نمونه منطقه‌ای و استانی در فارس خلاقیت و نوآوری بوده است.

فرهاد اسماعیلی درجمع تعدادی از معلمان برگزیده استان با اشاره به تغییراتی که در سال جاری برای انتخاب معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای در نظر گرفته شد، گفت: اساس انتخاب معلمان نمونه امسال شایستگی‌ها و برتری هایشان بود که نشان می‌دهد خلاقیت معلم مهم است و برخلاف گذشته سنوات کاری نقش تعیین کننده‌ای ندارد.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از آموزش و پرورش فارس، او افزود: ممکن است معلمی ۳۰ سال با یک شیوه کار کند اما یک معلم هم  هر روز و لحظه‌ایی که با دانش آموز است نوآفرینی کند و خلاقیت به خرج دهد که این نبوغ و تفاوت معلم‌ها را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس به تلاش خودجوش معلمان در ایام مواجه و شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: اینکه معلمی شغل انبیاء است در نفس معلم است و  ایران جزء ۱۰ کشوری بود در بحران کرونا با فعالیت خودجوش معلمان خوش درخشید و ما به وجود تمام معلمانمان افتخار می‌کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امسال هفته معلم مقارن است با ایام سوگواری مولای متقیان علی (ع)  و شب‌های قدر، گفت: همه ما مفتخریم به این که پیرو و شیعه امام علی (ع) هستیم و از نگاه مولا تربیت بسیار مهم و حساس است تا آنجایی که ایشان در راه بازگشت از صفین برای نقش تربیتی دست به قلم می‌شود و  نامه ۳۱ نهج البلاغه به امام حسن نیز در خصوص تربیت است. 

او ادامه داد: مقام معلمی دارای جایگاه و عظمت خاصی است و  امیدواریم که هدف متعالی نظام تعلیم و تربیت که تربیت عبد صالح است محقق شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: امسال ۲۲ هزار معلم  شاخص‌های تعیین شده معلمان نمونه را تکمیل نمودند که با داوری‌های انجام شده در سطح مدرسه  از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر منتخب منطقه‌ای شدند و که ۳۱۹ نفر از آنها به مرحله استانی راه یافتند.

محسن کلاری با اشاره به اینکه هم اکنون در فارس بیش از ۶۰ هزار معلم در بیش از ۸ هزار آموزشگاه فعالیت می‌کنند، گفت: در این ایام مدیران مدارس استان به نمایندگی از مدیرکل نیز از زحمات همه همکاران فرهنگی مدارس تقدیر خواهند کرد.

دبیرستاد بزرگداشت مقام معلم فارس همچنین افزود: در دوران پسا کرونا قطعا جریان آموزش مانند قبل نخواهد بود و باید به سمتی برویم که  با استاندارد سازی محتواها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان شویم و در سال‌های آینده آموزش‌های ترکیبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
901 کلیک ها  سه شنبه, 14 ارديبهشت 1400 09:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا