گفتمان اسلام راستین را به گوش جهانیان برسانیم

گفتمان اسلام راستین را به گوش جهانیان برسانیم
   
گفتمان اسلام راستین را به گوش جهانیان برسانیم |||| ||||

دبیر علمی ــ ادبی کنگره ادبی جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» با بیان اینكه امروز به اسم آزادی، معارضه‌هایی با توهین و تمسخر به مقدسات و شخصیت‌های جهان را می‌بینیم، گفت: برای پاسخ به این اقدامات یا باید در حالت تدافعی به آن پاسخ داد یا گام خود را فراتر بگذاریم و در قالب‌های فرهنگی، هنری و ادبی با کارایی بیشتر ورود کنیم تا گفتمان اسلام راستین را به گوش جهان برسانیم. 

به گزارش راستین آنلاین غلامرضا کافی، دبیر علمی ــ ادبی کنگره ادبی جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» ظهر امروز، ۲۹ فروردین‌ در نشست خبری مجازی خود، گفت: ابعاد این کنگره چیزی فراتر از کشور، زبان و مرزهاست تا آنجا که می‌توان گفت از مرز اسلام نیز خواهد گذشت و همه مردم جهان را درگیر خود خواهد کرد.
 
وی افزود: امروز به اسم آزادی، معارضه‌هایی با توهین و تمسخر به مقدسات و شخصیت‌های جهان را می‌بینیم. از این‌رو یا باید در حالت تدافعی به آن پاسخ داد یا گام خود را فراتر بگذاریم و در قالب‌های فرهنگی، هنری و ادبی با کارایی بیشتر ورود کنیم تا گفتمان اسلام راستین را به گوش جهان برسانیم.
 
كافی بیان كرد: از آنجا که کنگره گستره‌ای جهانی دارد، توانسته‌ایم تاکنون رایزنی‌های با برخی شخصیت‌ها و مراکز فرهنگی و دانشگاهی و ادبی داشته باشیم که از ظرفیت‌های آنان در این کنگره بهره خواهیم گرفت.
 
این شاعر برجسته استان فارس ادامه داد: از آن‌جا که برخی شخصیت‌ها جایگاهی فراتر از شأن داوری داشتند و از سوی دیگر برای بالا بردن جایگاه کنگره، در کمیته ادبی، با حضور شخصیت‌های شاخص ادبی زبان‌های هفت‌گانه فارسی، عربی، ترکی که زبان‌های رایج کشورهای اسلامی هستند و زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، روسی و آلمانی که بیشتر مردم جهان به این زبان‌ها سخن می‌گویند یا آشنایی دارند، هیئت علمی راه‌اندازی کردیم که بخش داوری هر زبان، زیر نظر هیئت علمی کار خود را انجام خواهد داد.
 
وی تأكید كرد: این کنگره را باید آغازی برای شور ادبی و هنری برآمده از اندیشه، دانش و گفتمان اسلام دانست، شوری که توفندگی آن، معارضه‌‌ها، به ویژه با شیوه توهین و تمسخر را ناکارآمد کند؛ چرا که شخصیت پیامبر اسلام(ص)، بیش از هر چیز خود گفتمانی برای دوستی و مهربانی است که نه تنها پذیرای مهاجران مسلمان و روی آوری مردم آن کشورها به اسلام را می‌بینیم که بیشترین معارضه‌ها را نیز با این زبان‌ها و در این کشورها رخ می‌دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1277 کلیک ها  یکشنبه, 29 فروردين 1400 18:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا