بالغ بر 24 هزار تن کود اوره در مرودشت توزیع شد

بالغ بر 24 هزار تن کود اوره در مرودشت توزیع شد
   
بالغ بر 24 هزار تن کود اوره در مرودشت توزیع شد |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع 24 و 500 هزار تن اوره توسط سامانه مزرعه برکت خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد سهمیه تخصیصی به شهرستان توسط بهره برداران خریداری شده است.

به گزارش راستین آنلاین عزیز رحیمی اظهار کرد: این میزان اوره از ابتدای فصل کشت گندم و جو توسط بیش از 30 کارگزاری تعاونی های تولید و روستایی و بخش خصوصی تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید براینکه توزیع کود شیمایی صرفا از طریق سامانه مزرعه برکت انجام می شود، افزود: متقاضیان با مراجعه به سامانه و ثبت درخواست خرید فرم اطلاعات خود را بررسی و با ثبت اطلاعات نسبت به مراحل بعدی دریافت کود اقدام کنند.

به گفته رحیمی؛ شناسایی و ثبت اطلاعات سطح زیر کشت محصولات زراعی یا باغی افراد متقاضی در هر سال زراعی در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی پیش شرط بررسی تخصیص نهاده ها به افراد است. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بهره برداران در هنگام خرید، نوع کود، نام کارگزاری و میزان کود اختصاص یافته را بررسی کنند و در اخر با پرداخت از طریق درگاه اینترنتی فرایند خرید را تکمیل کنند.

رحیمی یادآور شد: بهترین و سریعترین راه خرید کود اوره استفاده از گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی است و قرار گرفتن در صف یا لیست انتظار کافی نت، پست بانک و یا کارگزاری ها توصیه نمی شود.

او با بیان اینکه همه فرآیندهای این سامانه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مورد تایید است، ابراز کرد: سامانه مذکور با هدف تسهیل و تسریع در تخصیص و توزیع شفاف، عادلانه و به موقع نهاده های کشاورزی از جمله کود اوره د رراستای خدمات رسانی به بهره برداران راه اندازی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مشکلات خرید کود و نارضایتی برخی بهره برداران از توزیع کود را ناشی از عدم خرید به موقع کود و ترافیک خرید در ماه های پایانی سال عنوان کرد و افزود: با حجم تقاضای بالا، توزیع کود جوابگوی متقاضیان نیست و مشکلات ثانویه را در پی دارد.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1018 کلیک ها  سه شنبه, 19 اسفند 1399 20:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا