کشف کود و سم های غیر مجاز و تقلبی در شیراز

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از کشف و ضبط بیش از ۲۰ تن مواد اولیه تولید کود شیمیایی و ۵۰۰ لیتر سم تقلبی در شیراز خبر داد.

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه مواد اولیه کود تقلبی و در بسته بندی‌های غیر استاندارد در یک کارگاه تولیدی غیرمجاز تهیه و توزیع می‌شد، عنوان کرد: این کارگاه به دستور قاضی دادگاه پلمپ و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از جهادکشاورزی فارس، دهقان‌پور با بیان اینکه سموم مکشوفه نیز شامل ۲۰۰ لیتر سم کنفیدور تقلبی و بیش از یک هزار بسته سموم فله شده از انواع قارچ کش‌ها، حشره کش‌ها و علف کش‌ها می‌شود، اظهار کرد: این سموم از سه فروشگاه و یک کارگاه غیرمجاز کشف شد. این مراکز نیز پلمپ و پرونده متخلفان به منظور گذراندن مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

رئیس جهادکشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد که سموم غیرمجاز پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع ذی صلاح معدوم می‌شود.

او با تاکید بر اینکه با فروشندگان سموم و نهاده‌های غیر مجاز برخورد خواهد شد، بیان کرد: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمب فروشگاه اقدام می‌شود.

دهقان پور با بیان اینکه بهره برداران بخش کشاورزی باید سموم و سایر نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز را با نسخه گیاه پزشکی و صرفا از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند، اضافه کرد: به منظور استعلام صحت و اصالت کودهای شیمیایی بهره برداران می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته کد پنج رقمی ماده ثبتی کود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ ارسال و سریعا پاسخ استعلام را دریافت کنند.

انتهای پیام /  108
142 کلیک ها  دوشنبه, 21 فروردين 1402 10:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا