• دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور  خبر داد:

کسب رتبه اول معلمان فارس در ارائه مقالات  در دوران  کرونا 

کسب رتبه اول معلمان فارس در ارائه مقالات  در دوران  کرونا 
   
کسب رتبه اول معلمان فارس در ارائه مقالات  در دوران  کرونا  |||| ||||

  دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور و دبیرکمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا گفت: در رتبه اول ارائه مقالات به این همایش ابتدا استان فارس قرار دارد که نیمی از مقالات را شامل می شود و پس از آن نیز استان های اصفهان و تهران قرار داشت.

 
به گزارش راستین آنلاین محمود امانی طهرانی گفت: ایده برگزاری همایش اموزش در دوران کرونا را متعلق به استان فارس دانست و گفت: میزبانی این همایش توسط اداره کل آموزش و پرورش فارس به شایستگی صورت پذیرفت و تمرکز اصلی در این همایش بر آموزش و یادگیری بود که امروز فارس در زمینه کیفیت یادگیری تاکید دارد و بسیار موفق عمل کرده است.
 
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با اشاره به تلاش خودجوش معلمان در مواجه با شیوع کرونا ویروس گفت: حضور موثر معلمان از همان روزهای اول باعث شد که چرخه آموزش متوقف نشود و در واقع اتفاقی افتاد که بعدها در تاریخ ثبت خواهد شد .

امانی طهرانی افزود: همچنین خانواده ها و دانش آموزان نیز در این شرایط به میدان عمل آمدند و در این میان معلمی با تلفن دانش آموزان را راهبری می کرد معلمی جزوه می نوشت و شبکه های اجتماعی نیز وارد شدند تا اینکه وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزش دانش آموزی شاد را راه اندازی کرد.

وی با اشاره به همکاری خوب صدا و سیما در بحث آموزش دانش آموزان در شرایط کرونا ویروس گفت: صدا و سیما نیز بسیار خوب عمل کرد و به سرعت تدریس تلویزیونی در شبکه های متعدد دو ، چهار ، استانی و آموزش توسط معلمان توانمند و طرح درس های خوب انجام شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور اتفاقات اخیر را مدیریت در شرایط بحران دانست و گفت: این اتفاقات در برگیرنده تجارب بسیاری است و برای کسانی که مطالعه نظام های آموزشی را بر عهده دارند آزمایشگاه بزرگی است.

امانی طهرانی گفت: برگزاری این همایش در واقع نگاهی به تجربه یک ساله است و در تلاشیم که در آینده پساکرونا بازتاب آموزشی کشور ما و جهان با مستندسازی و ثبت و ضبط تجربیات ادامه یابد و قابل اشتراک گذاری شود.

وی افزود: نکته مثبت این همایش این است که 3 عبارت تکمیلی در دوره کرونا تحت عنوان چالش ها،تجربیات و دست آوردها را در بر دارد و این ها در کنار هم عنوان سازنده ای است.

دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در فارس تولد این ایده را متعلق به استان فارس دانست و گفت: میزبانی این همایش توسط استان اداره کل آموزش و پرورش فارس به شایستگی صورت پذیرفت و تمرکز اصلی در این همایش بر آموزش و یادگیری بود که امروز این اداره در زمینه کیفیت یادگیری تاکید دارد و بسیار موفق عمل کرده است.

امانی طهرانی با اشاره به استقبال بی نظیر معلمان استان فارس در ارسال مقالات متعدد گفت: نیمی از آمار مقالات و تجربیات زیسته متعلق به معلمان، کنشگران اموزش،جامعه دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است.

وی با اشاره به اینکه این همایش 15 محور داشت افزود : هر چند در بعضی محورها مانند نقش خانواده ها در دوران کرونا یک مقاله بیشتر نداشتیم اما در بعضی زمینه ها مانند موضوع یادگیری مقالات متعددی دریافت کردیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور دست آورد این حرکت را تجمیع بخشی از تجربه زیسته عنوان کرد و گفت: در کل همایش به دو بخش اصلی مقالات و تجربیات زیسته معلمان تقسیم می شود که بخش تجربیات زیسته بسیار مهم و شیرین است و در واقع گزارش اقدامی تحقق یافته است و ما باید بیشتر به فرآیندهایی که وضع مطلوبی را رقم بزند فکر کنیم.

امانی طهرانی نوع تجربیات زیسته معلمان را نشان دهنده حرکت های خودجوش آنها دانست و گفت: معلمان در علم و هنر یاددهی و یادگیری و در زمینه فن آوری و تکنولوژی قابل مقایسه با سال گذشته نیستند و در این راستا با حرکت های مستمر، دائمی و اشتراک گذاری تجربیات در فضاهای مرتبط با هم بسیار پیشرفت داشته اند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در این همایش گفت: در بعضی از کارگاه ها نزدیک به یک هزار شرکت کننده داشتیم و همچنین تعداد معلمان دنبال کننده همایش در شبکه شاد نشان از این است که این همایش مورد اقبال قرار گرفته است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور افزود: از دید کمیته علمی همایش بخش اول کار است و مرحله بعد گشایش است یعنی باید یافته ها در اختیار معلمان قرا بگیرد به گونه ایی که بتوانند به صورت مستمر به آنها مراجعه کنند و بر اساس آنها قدم های بعدی را بردارند.

 امانی طهرانی افزود: در این راستا خوشبختانه مدیریت آموزش و پرورش امکانی را فراهم نموده که کل محتوا و ارائه ها بر روی وب گاه همایش قابل دسترس است و در شبکه شاد نیز تمام فیلم ها تا یک ماه قابل دریافت است .

وی در خصوص یادگیری گفت: در این زمینه به 3 نکته می توان اشاره کرد در این زیست بوم جدید هدف کلی و تعلیم و تربیت که در واقع تحقق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین است تغییر نخواهد کرد اما مسیرها و شیوه ها متفاوت خواهد بود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور یادگیری را موضوع زنده، تپنده و قابل پژوهش معرفی کرد و افزود: این بدان معنی است که جستجوی راه ها و شیوه های آموزشی جدیدتر که نقش معلم، خانواده ،دانش آموز و اقتضای مواد آموزشی تغییر کرده به گونه ایی که امروز معلم از فیلم خود برای آموزش استفاده می کند و این خود یک رسانه یادگیری است.

امانی طهرانی افزود: وقتی این رسانه های یادگیری تغییر می کنند در واقع الگوی طراحی آموزشی نیز تغییر خواهد کرد که در کنار این الگو نظام ارزشیابی نیز تغییر کرده است و در این زمینه نیاز به توجه و کار بیشتری داریم.

وی ادامه داد: کارکرد اصلی مدرسه فقط یادگیری نیست بلکه رشد عاطفی، تعامل و یادگیری مهارت های اجتماعی را به همراه دارد که باید در در اولین فرصت ممکن ضمن حفظ سلامت جامعه در اسرع وقت زمینه حضور دانش آموزان به مدرسه را فراهم کنیم و به فضای ترکیبی جدی در آینده نزدیک برسیم.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
290 کلیک ها  چهارشنبه, 13 اسفند 1399 15:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا