تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا در یک قدمی افتتاح

تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا در یک قدمی افتتاح
   
تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا در یک قدمی افتتاح |||| ||||

رئیس کل دادگستری استان فارس از تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا بازدید کرد .

 
به گزارش راستین آنلاین رئیس کل دادگستری استان فارس و سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب شیراز به همراه جمعی از مسئولین دادگستری استان فارس با بهمن بهروزی، رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل و نیز جمعی از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب شیراز با هدف مشاهده روند پیشرفت و ارزیابی وضعیت اجرای پروژه از مراحل نهایی ساخت تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا که در یک قدمی افتتاح و بهره برداری قرار دارد بازدید کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی، به مسئولین آبفا شیراز برای ساخت و تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا خداقوت گفت و نوید افتتاح این تصفیه خانه فاضلاب را در دهه فجر داد.
 
 وی گفت : در دهه فجر مردم منتظر شنیدن خبرهای خوب هستند و امسال خبر خوب افتتاح تصفیه خانه فاضلاب صدرا بهترین خبر برای مردم این شهر است.
وی بر تکمیل زیر ساخت های شهر صدرا تاکید کرد و افزود: در زمینه اجرای زیر ساخت ها، آبفا شیراز پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و اجرای این تصفیه خانه خدمت بزرگی به مردم صدرا بوده است. 
 
حجت الاسلام موسوی گفت:یکی از وظایف دادگستری در سند تحول قضایی احیای حقوق عامه است.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: قبل از احداث تصفیه خانه مشکلات زیست محیطی در صدرا مطرح بود. 
 
وی از عملکرد خوب، سریع و دقیق ابفا شیراز با وجودکمبود اعتبار و بودجه ها قدردانی کرد و ابراز داشت:شرکت آب و فاضلاب شیراز به وعده خود عمل کرد و همه مقدمات افتتاح فراهم شده و در دهه فجر این هدیه خوب تقدیم مردم صدرا می شود.
 
این مقام مسئول افزود: با افتتاح این تصفیه خانه، قسمت اعظم شهر صدرا از امکان تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار می شوند. 
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی به نقش پر رنگ دستگاه قضایی در اجرای مطالبات مردم در شهر صدرا تاکید کرد و اظهار داشت: دادگستری همکاری لازم را برای ساخت تصفیه خانه غرب صدرا جهت حل مشکل فاضلاب مردم خواهد داشت.  
 
در این بازدید رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز ضمن تشکر از همراهی و مساعدت شرکت عمران و شهرداری صدرا گفت:تصفیه خانه شرق صدرا برای جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر و ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه روز پیش بینی شده است.
 
بهمن بهروزی افزود:عملیات اجرایی این پروژه در دی مال سال ۹۵ شروع شد واکنون آماده بهره برداری است و در دهه فجرامسال توسط ریاست محترم جمهوری به وسیله ویدئو کنفراس و بصورت رسمی افتتاح ، و به مردم صدرا تقدیم می شود.
 
وی افزود: وقفه کوتاهی که برای ساخت و تکمیل این تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شد برای خرید برخی تجهیزات وارداتی در دوران تحریم بود.
 
بهروزی تصریح کرد: بطور کلی طرح فاضلاب شهر صدرا برای۵۲۳ هزار نفر جمعیت پیش‌ بینی شده که باید برای آنها تصفیه خانه ساخته شود و اکنون این تصفیه خانه معادل ۷۸ هزار نفر را در شهر صدرا تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد. 
 
مدیر عامل آبفا شیراز به ایجاد همزمان شبکه جمع آوری فاضلاب در صدرا با اجرای ساخت تصفیه خانه اشاره کرد و افزود: حدود ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در صدرا پیش بینی شده که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.
وی در ادامه گفت :مطالعات ساخت تصفیه خانه غرب صدرا انجام شده و در حال پیگیری جهت انجام مناقصه است.
 
بهروزی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آبرسانی به شهر صدرا اشاره کرد و گفت :با اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز که بخشی از آن به صدرا اختصاص داده شد امسال در شهر صدرا مشکل کمبود آب شرب نداشتیم.
 
در این بازید رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز ضمن معرفی فرایند تصفیه دربخشهای مختلف این تصفیه خانه پیشرفته و توضیحات فنی ، به اتمام عملیات تصفیه خانه با توجه به اقدامات چند ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: علیرغم شرایط سخت تحریم و کمبود منابع مالی، شرکت آبفا شیراز تمام توان خود را برای بهره برداری هر چه سریع تر تصفیه خانه بکار برد و وعده ای که جهت بهره برداری این تصفیه خانه داده بود را در مناسب ترین زمان ممکن محقق ساخت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1287 کلیک ها  جمعه, 10 بهمن 1399 12:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا