خسارت 80 درصدی سرما و یخبندان به محصولات کشاورزی خفر

مدیر جهاد کشاورزی خفر گفت :به دنبال وقوع سرما زدگی و یخبندان های 20 تا 24 دی ماه، بخش کشاورزی و باغ های مرکبات این شهرستان به میزان 35 درصد متحمل294 میلیارد ریال و در بخش کشاورزی کلزا 100 میلیون ریال، (20 درصد) خسارت شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین صالحی با اذعان به اینکه این میزان از سرما و یخ بندان در یک دهه اخیر در این شهرستان بی سابقه بوده است، تصریح کرد: در این رخداد جوی 425 هکتار از باغ ها و مزارع آسیب دیده اند. 
 
او ادامه داد :باغ‌ها و مزارعی که تحت پوشش بیمه قرار داشتند با ارزیابی توسط کارشناسان، خسارت‌های وارده به آن‌ها پرداخت می‌شود.
 
صالحی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر باغ‌ها و مزارع خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیستند اضافه کرد :کارشناسان با ارزیابی میزان خسارت، و ارسال گزارش علاوه بر جهاد کشاورزی به وزارت کشور تلاش می کنند تا در صورت تأیید در هیئت دولت و تخصیص اعتبار خسارت وارده به کشاورزان و باغداران جبران شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر ادامه داد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، بهره‌برداران باید با رعایت اصول فنی کاشت، داشت و برداشت و زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را کاهش دهند و از مزایای بیمه محصولات کشاورزی برخوردار شوند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
360 کلیک ها  شنبه, 04 بهمن 1399 10:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا