شماره معکوس افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا

استاندار فارس،فرماندار شیراز‌، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی،و جمعی از مسئولان استانی از مراحل پایانی احداث تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا بازدید کردند. 

 
 استاندار فارس؛فرماندار شیراز؛  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس؛ مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا و نیز جمعی از معاونین استانداری به همراه مدیر عامل و جمعی از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز از مراحل پایانی ساخت تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا بازدید کرده و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفتند.
در حاشیه این بازدید استاندار فارس ابراز داشت: در چند سال اخیر اقدامات زیر ساختی و عمرانی مهم و مناسبی در جهت رفاه ساکنین شهر صدرا انجام شده است اما تا رسیدن به وضع مطلوب باید تلاشمان را بیشتر کنیم. 
عنایت ا...رحیمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا افزود: دفع بهداشتی فاضلاب از اقدامات اساسی و مورد نیاز ساکنین شهر صدرا بوده است لذا اجرا و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب در دستور کار قرار گرفت‌.
وی اظهار داشت: در اقدام اول یک تصفیه خانه لوکال در غرب صدرا راه اندازی شد که قسمتی از مشکل را حل می کرد و در فاز بعد بهسازی تصفیه خانه قدیمی صورت گرفت که مقداری از مشکلات کاهش یافت و در ادامه این روند، مدول اول تصفیه خانه شرق صدرا در فضای حدود ۱۶ هکتار احداث شد.
وی در بخشی از سخنان خود از دستگاه های اجرایی که در ساخت این پروژه حضور پر رنگ داشتند به خصوص شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز قدردانی کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا جزء پیشرفته ترین پروژه تصفیه خانه های کشور است که ان شاا... با افتتاح این پروژه در آینده نزدیک، رضایتمندی شهروندان صدرا محقق می شود.
در این بازدید رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز تصریح کرد:
تصفیه خانه شرق صدرا در ۳ مدول برای جمعیت ۲۵۰ هزار نفر پیش بینی شد که مدول اول برای جمعیت ۸۷ هزار نفر طراحی و ساخته شده و در طول شبانه روز ۱۳هزار ۵۰۰ متر مکعب قابلیت تصفیه فاضلاب دارد.
بهمن بهروزی ابراز داشت:با توسعه شهر صدرا مدول ها بعدی این تصفیه خانه ساخته خواهد شد.
وی افزود: یکی از برنامه های آبفا شیراز بازچرخانی پساب است که از آن در صنعت و فضای سبز شهری استفاده خواهد شد اما از پساب با کیفیت بالاتر می توان برای تنظیف آب خوان ها استفاده کرد.
بهروزی خاطر نشان کرد: با اجرای این تصفیه خانه فاضلاب دیگر فاضلاب خام به سمت شیراز نمی رود.
 
مدیر عامل گفت: تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا از پیشرفته ترین تصفیه خانه ها در سطح کشور است که با فناوری نوع لجن فعال ساخته شده است.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
359 کلیک ها  چهارشنبه, 19 آذر 1399 16:34
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا