اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر منطقه تاریخی فرهنگی شیراز

طرح ساماندهی معتادان متجاهر منطقه تاریخی فرهنگی شیراز و حمایت از بهبود یافتگان آسیب های اجتماعی اجرا خواهد شد. 

 
به گزارش راستین آنلاین بازديد میدانی از محله سنگ سیاه در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با ميزبانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و باحضور دادستان شيراز و معاونين، نيروی انتظامی و مسوولین استانی برگزار شد. 
 
در این بازدید به مسائل و مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی با هدف ارزیابی عملکرد متولیان این امر، پرداخته و بررسی به عمل آمد.
 
 
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در این بازدید میدانی اعلام کرد: از آغاز سال جاری در دو مرحله ساماندهی معتادين متجاهر به اجرا گذاشته شده که امید می رود سومين مرحله در هفته آينده با همكاری ويژه شهرداری شيراز و همه دستگاه های متولی و حامی به اجرا گذاشته شود.
 
سلیمان کرمی با تاکید بر ایجاد خدمات مختلف در این بافت ها، افزود: هر ساله اين طرح ساماندهی اجرا و معتادين متجاهر جذب درمان مراكز زير نظر بهزيستی مي شوند اما اميدواريم بتوان به همت همه دستگاه های مربوطه به ويژه حوزه قضايی با ارائه خدمات هم زيرساختی و هم اجتماعی، شرايطی را در جهت رفاه ساكنين اين بافت های پرآسيب و همچنین ناامن كردن محيط برای افراد پرآسيب ايجاد كرد.
 
وی با اشاره به تدابیر لازم جهت تبدیل چالش ها به یک فرصت در این بافت های تاریخی بیان کرد: تعيين تكليف اماكن فرسوده متعلق به حوزه ميراث با همكاری ويژه حوزه دادستانی و قضايی و با تدابیر لازم جهت جذب سرمايه گذاران در اين بخش برای ايجاد مراكز اقامتی و توريستی و بوم گردی در مسير احيا و توانا سازی اين بافت های قديمی و تاريخی از يك آسيب و تهديد به يك فرصت در دستور كار قرار دارد.
 
کرمی از ايجاد يک قرار گاه با هدف مقابله با آسيب های اجتماعی در بافت های پرآسيب خبر داد و در این باره گفت: ایجاد این قرارگاه با عضويت همه دستگاه های اداری متولی و حامی با حضور نماينده ويژه دادستانی در دستور كار قرار گرفته است و مقرر شده که به صورت ماهانه در محلات با حضور معتمدين و نماينده ساكنين حضور پيدا كنند و پيگير مسائل و مشكلات موجود و پيشرفت های مربوط به امورات اجرائی محوله توسط دستگاه های مربوط باشد.
 
کرمی در پایان از اشتغالزایی این طرح برای بهبودیافتگان اشاره کرد و گفت: برای اشتغال معتادين بهبود يافته بعد از طی کردن دوره درمان و حمايت از سرمايه گذارانی كه اقدام به به كارگيری اين افراد بهبود يافته كنند، طرحی تدوين و در دستور كار است كه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس به رياست جناب آقای استاندار مطرح و تصميم گيری خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
713 کلیک ها  جمعه, 07 آذر 1399 10:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا