ساماندهی بیش از 2800 نفر معتاد متجاهر در فارس

ساماندهی بیش از 2800 نفر معتاد متجاهر در فارس
   
ساماندهی بیش از 2800 نفر معتاد متجاهر در فارس |||| ||||

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح جامع صیانت و ساماندهی تاکنون بیش از 2800 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب در استان فارس ساماندهی و نگهداری می شوند.  

به گزارش راستین آنلاین سیدموسی حسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: پس از ابلاغ رئیس جمهور محترم و مصوبه 144 ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همچنین دستور ویژه استاندار فارس، طرح جامع صیانت و ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب از ابتدای دی ماه سال 1400 در سطح استان فارس اجرا گردید.  
وی افزود: از ابتدای طرح تاکنون بیش از 2800 نفر معتاد جمع‌آوری که از این تعداد معتاد متجاهر و کارتن‌خواب شامل 2650 نفر مرد و 150 نفر زن به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و 14 مرکز تبصره 2 ذیل ماده 16 قانون ارجاع شده‌اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در ادامه گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر به استان فارس اختصاص‌یافته است.
وی در ادامه بر ایجاد اشتغال افراد بهبودیافته تأکید نمود و گفت: نباید فرد بهبودیافته را به حال خود رها کنیم؛ برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با استفاده از آن مشغول به کار شوند و لازم است در کارگاه‌های تولیدی به‌کارگیری شوند.
حسینی افزود: با پیگیری های به عمل آمده تاکنون بیش از 350 نفر معتاد رها یافته از اعتیاد در بخش های خصوصی با بهره گیری از ظرفیت کارآفرینان مشغول به کار شده اند که حقوق و بیمه خود را دریافت می کنند.   
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: با اقدامات صورت پذیرفته، با کاهش 35 درصدی جرائم و سرقت های خرد رو به رو بوده ایم که ادامه این طرح می توانند نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی به همراه داشته باشد.   
دبیر شورا در پایان از تمامی دست اندرکاران این امر قدردانی نمود و گفت: اگرچه تلاش‌های زیادی در امر مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرفته اما این اقدامات کافی نبوده و مسئله هنوز تمام نشده است و باید با تلاش مضاعف در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد گام برداریم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
259 کلیک ها  شنبه, 17 ارديبهشت 1401 09:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا