کیفیت زندگی روستاهای اطراف شیراز باید ارتقا یابد

کیفیت زندگی روستاهای اطراف شیراز باید ارتقا یابد
   
کیفیت زندگی روستاهای اطراف شیراز باید ارتقا یابد |||| ||||

استاندار فارس تاکید کرد که باید به دنبال ارتقاء کیفیت زندگی و ایجاد بسترهایی برای ارائه خدمات متناسب با شان ساکنان، در زمینه‌های بهداشت و درمان، راه، فعالیت‌های فرهنگی، آب و فاضلاب و ... بود و بعد از این در مورد الحاق آنها به شیراز تصمیم‌گیری کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدهادی ایمانیه دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در جلسه کارگروه سلامت، زنان و امور خانواده با اشاره به موضوع الحاق روستاها به شهر شیراز، خاطرنشان کرد: ۱۲ روستا در اطراف کلانشهر شیراز قرار دارد که باید برنامه‌ای جامع برای آنها با محوریت فرمانداری تهیه کرد که در راستای پیشگیری از مهاجرت ساکنان این روستاها به شیراز تاثیرگذار باشد.
 
ایمانیه ضمن بیان اینکه اقدامات در حوزه روستاها باید با هدف مهار مهاجرت از روستاها به شهرها باشد، افزود: هر اقدامی که منجر به مهاجرت از روستاها به سمت شهرها شود، خیانت است، زیرا با امید واهی ساکنان روستاها راهی حاشیه شهرها شده و در این اثنا و جابه‌جایی و حاشیه‌نشینی با مشکلات متعددی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ... مواجه می‌شوند. 
 
 استاندار فارس لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت ۱۲ روستای اطراف شیراز، با حضور روسای ادارات شهرستان و انعقاد تفاهمنامه و حضور فرماندار در این زمینه با هدف رفع مشکلات تاکید و اضافه کرد: یکی از مشکلات روستاهای حاشیه کلانشهر شیراز بالا بودن آبهای سطحی است که برای رفع این مشکل ابتدا باید وظایف هر دستگاه تعریف شود.
 
ایمانیه با بیان اینکه در کنار آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات و نیازهای روستاها، باید به دنبال ارائه راهکار تاثیرگذار هم بود، لزوم مشخص کردن راه‌های تامین اعتبار رفع نیازها را هم متذکر شد و گفت: هدف اقدامات در روستاها جلوگیری از ایجاد و گسترش آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای پیشگرانه است 
 
براساس این گزارش، تسهیل در روند اجرای طرح هادی برای روستاهای حاشیه شیراز، تشکبل جلسات با نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های خدمات رسان، اعم از بهداشت و درمان، آبفا، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، ماموریت‌های استاندار فارس بود که بر عهده فرماندار شهرستان شیراز گذاشته شد. 
 
 استاندار فارس با اشاره به ضرورت نظارت بر ساخت و سازها در روستاها براساس اجرای طرح هادی، گفت: متاسفانه به دلیل کمرنگ بودن نظارت در روستاها، ساخت و سازهای خارج از طرح هادی را شاهد هستیم که به تبع آن مشکلات متعددی ایجاد شده و همه را در یک سیکل معیوب قرار می‌دهد.
 
ایمانیه مهمترین کار برای ۱۲ روستا را تثبت وضعیت موجود و تسریع در اجرای طرح هادی دانست و گفت: باید در اجرای طرح هادی دهیاران نظارت کامل داشته باشند تا ساخت و سازهای خارج از حریم روستا رخ ندهد و در این مسیر از خطاها چشم پوشی نکنیم تا شاهد شرایط وضعیت پیش رو در روستاهای حاشیه‌ای نباشیم.
 
استاندار فارس خواستار اجرای برنامه‌ای شد که بر اساس آن هر هفته وضعیت ۲ روستا بررسی شده و طی ۶ هفته، مسائل، نیازها و راهکارها، برای ۱۲ روستای حاشیه شیراز و همچنین تکالیف دستگاه‌ها در ابعاد مختلف، مشخص شود.
 
کاهش حداقل ۵۰ درصدی آمار بیماران مبتلا به سالک به نسبت سال گذشته در شهرستان های استان فارس موضوع دیگری بود که ایمانیه به آن ورود و خاطرنشان کرد: سالک از مشکلات دیرینه فارس محسوب می‌شود و در این زمینه فرمانداران باید با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اطلاعاتی جامع پیرامون این بیماری و روش‌های پیشگیری و درمان را جمع‌آوری و در راستای مقابله اثرگذار اقدام کنند.
 
استاندار فارس لزوم هدف گذاری برنامه‌های مد نظر فرمانداران از اکنون تا پایان نیمه اول سال توسط فرمانداران را متذکر و یادآور شد: در کنار این هدف گذاری وظایف، نهادهای مسئول باید کمک سایر دستگاه‌ها را احصا و به آنها ابلاغ کنند.
 
ایمانیه، کاهش ۵۰ درصدی تعداد بیماران مبتلا به سالک در استان را جزو وظایف فرمانداران برشمرد و تاکید کرد که برای کاهش بیشتر، بسته‌های تشویقی باید در نظر گرفت؛ اگرچه برای رسیدن به این هدف، همراهی و هکاری مردم برای جلوگیری از ایجاد و توسعه کانون‌های رشد و نمو پشه سالک، نظیر دپوی نخاله‌های ساختمانی و زباله، یک ضرورت انکار ناپذیر است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
500 کلیک ها  دوشنبه, 19 ارديبهشت 1401 10:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا