اتوبوس برقی آزمایشی در شیراز آغاز به‌کار کرد

اتوبوس برقی آزمایشی در شیراز آغاز به‌کار کرد
   
اتوبوس برقی آزمایشی در شیراز آغاز به‌کار کرد |||| ||||

اتوبوس برقی آزمایشی همزمان با هفته شیراز و در حاشیه بیست‌ونهمین نشست تخصصی کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران در شیراز آغاز به کار کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز، به خبرنگاران گفت: این پروژه با هدف حفظ هوای پاک در راستای برنامه پنج ساله شهرداری شیراز اجرا می‌شود.
 
او با بیان اینکه این پروژه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تفاهم‌نامه ٤ جانبه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی ما بین شرکت مپنا( مکو) ، ماهان ، شتاب و شهرداری شیراز با هدف گسترش زیرساخت های مورد نیاز انرژی پاک منعقد شده است. 
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به مذاکرات چهار جانبه انجام شده شهرداری با شرکت‌های مذکور طی چندین ماه اخیر که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه شده است، اشاره کرد.
 
او گفت: مذاکرات در بخش مطالعات جامع حمل و نقل برقی شهر شیراز، همکاری‌های مشترک در حوزه راه‌اندازی خودروهای برقی اشتراکی ، همکاری در جهت استفاده از اتوبوس‌های برقی در خطوط اتوبوس‌رانی شهر شیراز، ایجاد زیرساخت‌های شارژ برای خودروهای سواری و اتوبوس‌های برقی در کلان‌شهر شیراز و تجهیز و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در فضاهای پارکینگ های طبقاتی و دیگر اماکن تحت تملک شهرداری بوده است.
 
شه‌دوست با بیان اینکه اتوبوس برقی تولید داخلی دارای استانداردهای جهانی است، عنوان کرد: پک باتری لیتیوم یون با ظرفیت ٣١٨ کیلووات ساعت با تعداد عمر سیکلی بیش از ۵٠٠٠ و شیوه‌های مختلف شارژ داخلی و سریع ، سامانه مانیتورینگ و عیب یابی پیشرفته از مهمترین تجهیزات و امکانات این اتوبوس است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
232 کلیک ها  یکشنبه, 18 ارديبهشت 1401 09:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا