• مهدی طاهری تاکید کرد :

رفع مشکلات و طرح موضوعات با نگاه عمیق رسانه ها

رفع مشکلات و طرح موضوعات با نگاه عمیق رسانه ها
   
رفع مشکلات و طرح موضوعات با نگاه عمیق رسانه ها |||| ||||

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز چهارشنبه 5 آبان در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت : خبرنگاران و جامعه رسانه یکی از ارکان نگاه اصلی شورا و توجه به مردم است ، که باید از ان ها استفاده کرد .

به گزارش راستین انلاین مهدی طاهری درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وسعت و جمعیت شیراز بسیار است افزود : بهترین راه برای طرح موضوعات و مشکلات از عمق نگاه رسانه هاست چرا که اعضای 13 نفره شورا به تنهایی نمی تواند مسائل را رصد کند .

او ضمن اینکه یکی از مهمترین شعار های شورا صیانت از بیت المال است تصریح کرد : اگر چنانچه نکاتی را لازم می دانید آن را  به شورا منتقل کنید.

طاهری همچنین در رابطه با باغ های قصردشت و گروه باغ های یک و پنج  عنوان کرد : طرح بزرگترین باغ گردشگری جنوب غرب آسیا، مد نظر است .

او در ادامه با توجه به این طرح گفت : اگر  تمام باغ ها به صورت یکپارچه ایجاد شود و همه کارهای در مورد باغ نظیر پرورش گل و گیاه در آن شکل می گیرد ، که  حفظ و نگهداری باغ ها اینگونه در طرح جامع دیده خواهد شد .

رئیس شورای شهر شیراز با یادآوری این مطلب که موضوع شهربازی شیراز که باید بزرگترین شهربازی جنوب غرب آسیا باشد و سالهاست روی زمین مانده است، اظهار کرد: مسائل شادی درست تعریف نشده است و در موضوع دراک خانواده ها به خوبی نمی توانند  از آن استفاده کنند. 

طاهری همچنین در رابطه با موضوع هوشمند سازی ، بیان کرد : BMS ای که اجرا شده در شهرداری تنها 2 قسمت آن ایجاد شده است و تا نهایت آن بسیار فاصله دارد .

او افزود :شعار هوشمند سازی با فیبرنوری و دیتاسنتر شکل می گیرد،که  دیتاسنتر در دوره گذشته تنها چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای رسیدن به شهر هوشمند راه زیادی داریم.

طاهری با اشاره به اینکه حسابداری اعتباری و حسابداری مالی یکجا هست معاونت اداری مالی خودش همه کار را انجام می دهد این بی انضباطی مالی روی می دهد، افزود: زمانی سامانه ها به سمت سیستمی شدن رفت، دسترسی افرادی که می توانند در کار خلل ایجاد کنند، کوتاه می شود که این بخشی از حقوق عامه است.

او در خصوص این مطلب که  شیراز ظرفیت فوق العاده زیادی در گردشگری دارد ، اضافه کرد : شهرداری باید مسائل را برای سرمایه گذار رفع کند.

طاهری در ادامه ضمن اینکه شیراز یکی از قطب های الکترونیک کشور بوده ، اظهار کرد :  به دلیل اهمال کاری ها  جابجا شده است اما امکان کاردر این حوزه همچنان  وجود دارد.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان به اینکه شیراز ظرفیت صنعتی کمتری و ظرفیت گردشگری بیشتری دارد، بیان  کرد: از ظرفیت ها خیلی استفاده نکرده ایم.

او با بیان اینکه  شیراز تنها  یک میدان تره بار دارد گفت :  باید هر چهار طرف شیراز میدان تره بار داشته باشد و در کنار تره بار سردخانه وجود داشته باشد، چرا که شیراز رتبه نخست در تولیدات باغی در کشور را دارد اما تا به حال از این موضوع چه میزان استفاده شده است.

طاهری با یاد آوری این مطلب که 18 تن ضایعات میدان تره بار هر ماه در شیراز است که رقم بزرگی است ، عنوان کرد : باید  برای رفع این مشکل کنار میدان تره بار، سردخانه ها، سیستم سورتینگ و تیدیل فرآوری ها باشد .

او در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ساختار سازمانی سازمان فرهنگی موضوع تبلیغات محیطی به عنوان بخش جداگانه دیده نشده است، اضافه کرد: از کمیسیون فرهنگی می خواهم موضوع جداسازی مسائل محیطی را مورد نظر قرار دهد و کارگروه چابک برای کارهای محیطی ایجاد شود.

رئیس شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه دیروز طرح توسعه حرم مطهر حضرت تاج الدین غریب (ع) مورد بحث قرار گرفت  ، تصریح کرد : طرح برتر توسعه حرم انتخاب شد ، که  منابع آن به استناد مصوبات نیم بند قبلی برای شروع این طرح استفاده می شود.

طاهری ضمن اینکه سید تاج الدین غریب (ع) به عنوان یکی از حرم های مورد اهمیت شیراز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد گفت :  با طرح های مصوب شده  این حرم مطهر از این انزوا خارج می شود.

او  با اشاره به اینکه موضوع سومین حرم اهل بیت (ع) موضوع مهمی است ، یاد اور شد که شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) باید برسد.

همچنین طاهری تاکید کرد: متاسفانه برخی ها فکر می کنند شورای ششم برای اجرای طرح 57 هکتاری آمده است اما شهر تراز سومین حرم اهل بیت (ع)، شیرازی سرسبز، با نشاط، کم ترافیک ، بهبودی در توسعه تجاری شهر، شهر علم و ادب و شهر فرزانگان است که مجموع این مسائل تراز سومین حرم اهل بیت (ع) می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان به اینکه کرونا ضربه محکمب به گردشگری در فارس و کشور زد ، عنوان کرد : باید با تمام توان کمک کنیم و با تامین منابع پایدار دوباره جانی به این حوزه ببخشیم .

طاهری با اشاره به گردشگری مذهبی که اصولی دارد و  باید به آن پایبند باشیم، اظهار کرد: اگر بناست اسم گردشگری مذهبی را بیاوریم، باید زیرساخت های آن را فراهم کنیم و وضعیت اطراف حرم مطهر در شان شیراز در حوزه گردشگری مذهبی نیست.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
591 کلیک ها  چهارشنبه, 05 آبان 1400 16:59
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا