سند آمایش فارس فورا بازنگری و در تدوین برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد

سند آمایش فارس فورا بازنگری و در تدوین برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد
   
سند آمایش فارس فورا بازنگری و در تدوین برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد |||| ||||

استاندار فارس گفت: سند آمایش فارس باید پس از یک بازنگری فوری برای تدوین چشم انداز ها در اختیار استان قرار گیرد و برش استانی فارس در برنامه هفتم توسعه مبتنی بر این سند آمایش در استان تدوین و به مرکز پیشنهاد داده شود.

به گزارش راستین آنلاین  محمد هادی ایمانیه در آیین تودیع و معارفه روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ضمن تقدیر از زحمات ۲۳ ماهه دکتر نوروزی عنوان کرد: بی تردید تلاش‌هایی که در سابقه استان انجام شده حاصل زحمات این مدیران است.
وی بیان کرد: فعالیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی نقش محوری و اثرگذاری در رشد و توسعه استان دارد.
استاندار فارس با اشاره به سوابق مدیر جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ابراز امیدواری کرد: افکاری تحت حمایت الهی و با اتکا به تجربیات و تخصص های ارزشمند خود در این حوزه گام های بیشتری برای رشد و تعالی استان بردارد.
نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بیان انتقاداتی در ساختار فعالیت سازمان برنامه و بودجه پرداخت. 

به اعتقاد دکتر ایمانیه در این سازمان به موضوع  مدیریت اهمیت ویژه‌ای  داده نمی‌شود نه مدیران توانمندی پرورش می‌یابند و نه برنامه جامع و مشخصی برای پرورش مدیران در حوزه های مختلف وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در حوزه برنامه ریزی نیز تنها به نوشتن برنامه های چند ساله محدود می‌شود و فعالیت موثری رخ نمی‌دهد.

استاندار فارس ضمن اعلام آمادگی برای پرورش مدیران در عرصه های مختلف بیان کرد:  ظرفیت های علمی و دانشگاهی فارس این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم مدیرانی توانمند، جوان و انقلابی برای آینده کشور پرورش دهیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس از دکتر فروزانمهر، معاون سازمان برنامه و بودجه که در این جلسه حضور داشت، خواست سند آمایش فارس پس از یک بازنگری فوری برای تدوین چشم انداز ها در اختیار استان قرار گیرد .
دکتر ایمانیه معتقد است برش استانی فارس در برنامه هفتم توسعه باید مبتنی بر این سند آمایش در استان تدوین و به مرکز پیشنهاد داده شود.
وی همچنین بر لزوم عملیاتی و واقعی بودن برنامه ریزی های انجام شده تاکید کرد.

استاندار فارس با انتقاد از شیوه تهیه آمار ها در حوزه های مختلف، تصریح کرد: آمارهای ارائه شده باید بر اساس مولفه های استخراج شوند که در مدیران و مسئولان هر حوزه انگیزه ای برای تلاش بیشتر ایجاد کند؛اما متاسفانه در حال حاضر چنین نقطه قوتی در آمارها وجود ندارد.

دکتر ایمانیه با اشاره به تجربیات و تخصص های احمد علی افکاری عنوان کرد: انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درکنار سایر ارکان تیم اقتصادی، شعار دولت سیزدهم در زمینه رشد سرمایه گذاری را محقق و عملیاتی کنند.

بیرون آمدن از رکود صنعت و رفع موانع در  بعضی مظاهر توسعه استان از دیگر نکاتی بود که به اعتقاد استاندار فارس باید در مدیریت سازمان مورد توجه قرار گیرد.


دقت در صحت فعالیت ها، کیفیت عمل ، پاکدستی و بی رابطه بودن کارشناسان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی از دیگر توصیه های استاندار فارس به مدیر جدید این سازمان بود.

استاندار فارس با اشاره به مدیریت بهینه بر مصارف و اثر بخش کردن بودجه امری مهم در سازمان مدیریت و برنامه است، بر لزوم اولویت بندی امور برای تخصیص بودجه تاکید کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همه امور در استان باید به گونه ای مدیریت شود که فارس آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند در قله باشد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
523 کلیک ها  یکشنبه, 25 مهر 1400 20:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا