• سرپرست میراث فرهنگی فارس:

صلح و دوستی پیام شفاف ایران به جهانیان است

صلح و دوستی پیام شفاف ایران به جهانیان است
   
صلح و دوستی پیام شفاف ایران به جهانیان است |||| ||||

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با تاکید براینکه صلح و دوستی پیام شفاف و همیشگی مردم و مسئولان ایران به جهانیان است، گفت: صلح و دوستی میان مردم ایران و تاجیکستان، از سیاست‌های شفاف مقامات ایرانی است.

به گزارش راستین انلاین جمشید معینی پنج‌شنبه ۱۳ خرداد در حاشیه در سفر وزیر تاجیکستان به ایران و استان فارس و بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید، گفت: دولتمردان ما به صورت مداوم خواستار برقرار بودن ارتباطات گوناگون با کشورهای دنیا به ویژه همسایگان هستند؛ چرا که در دوران فراز تاریخی، پیوندهای مشترک متعددی در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بین دو کشور حاکم بوده است.

او با اشاره به مصادیق پیوندهای فرهنگی مشترک ایران با تاجیکستان، بیان کرد: از ارتباطات عمیق فرهنگی دو ملت می‌توان به اشتراک زبان پارسی و همچنین مذهب و جشن‌های ایرانی نظیر نوروز و یلدا مثال زد که منابع ارزشمندی در توسعه فرهنگی و تولید ثروت ملی برای ما محسوب می‌شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به عصر جدید دیپلماسی فرهنگی در حوزه تمدنی، گفت: با نگاهی دیگرگون به ارتباطات فرهنگی امکان افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های حفاظت و مرمت، رویدادهای آیینی، جشن‌های ملی و فراوانی مشترک، تربیت تکنسین و پذیرش دانشجو و همچنین تعریف فصل‌های پژوهشی مشترک بین دو کشور وجود خواهد داشت که می‌تواند منجر به همکاری پایداری در راستای تامین منافع ملی طرفین در حوزه میراث فرهنگی باشد.

معینی خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی و ظرفیت غنی آثار فرهنگی و طبیعی بی‌بدیلی که در استان فارس و همچنین در مرکز آن، شهر شیراز وجود دارد می‌توان این منطقه را به عنوان قطب گردشگری ایران با برنامه ریزی‌های هدفمند در برای توسعه صنعت گردشگری مورد بهره‌برداری قرار داد و بهار مشترک ارتباطات فرهنگی را محقق کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
801 کلیک ها  پنج شنبه, 13 خرداد 1400 12:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا