• نماینده مردم شیراز و زرقان :

سر آغاز جدیدی با بودجه ارائه شده دولت به مجلس شورای اسلامی /مقاومت کشور با زیر ساخت های ضعیف پایدار نیست

سر آغاز جدیدی با بودجه ارائه شده دولت به مجلس شورای اسلامی  /مقاومت کشور با زیر ساخت های ضعیف پایدار نیست
   
سر آغاز جدیدی با بودجه ارائه شده دولت به مجلس شورای اسلامی  /مقاومت کشور با زیر ساخت های ضعیف پایدار نیست |||| ||||

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 8 بهمن در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت :دولت 2 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه  ارائه داد ، که  دولت 841 میلیارد تومان برای تلفیق ارائه کرد.

به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی در نشست خبری که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: بودجه 1400 در شرایط دیگری نسبت به سال های گذشته  به مجلس ارائه شده است .

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه امسال با شرایط متفاوت تری به مجلس ارائه شد است افزود :همیشه رئیس جمهور می آمد و بودجه را تحویل می داد و مطالب آن را تشریح می کرد.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه به دلایلی رئیس جمهور به مجلس نیامد تصریح کرد :رئیس جمهور  می توانست با تدابیری برای مقابله با کرونا در مجلس حضور یابد اما بودجه توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور به نایب رئیس دوم مجلس تحویل شد و هیچ تحلیلی از بودجه برای مجلس توسط دولت ارائه نشد.

او  با اشاره به اینکه بودجه 1400 بر اساس گزارش ها با رشد منفی مواجه، و سرمایه گذاری ها نسبت به سال های قبل منفی هستند اظهار کرد :به نحوی درآمدهای گمرکی در این بودجه منفی هشت درصد است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه تقدیمی دولت در تلفیق 2 راهکار داشت اضافه کرد :راه اول برگشت بودجه به دولت بود و راهکار دوم بررسی بودجه و مشکلاتی که بود.

او همچنین ادامه داد :باید روی بودجه کار شود و بودجه ای مناسب را مصوب کنیم، که مبنای این تصمیم ها کمیسیون تلفیق قرار گرفت و شبانه روزی روی این بودجه کار شد.

عزیزی با اشاره به اینکه 21 تبصره و 21 جدول بودجه مورد بررسی تمام عیار قرار گرفت، تاکید کرد: بودجه توسط تلفیق مصوب شد و برای اینکه این مصوبات به قانون تبدیل شود همه نمایندگان مجلس باید تصویب کنند پس از تصویب شورای نگهبان به قانون تبدیل می شود.

عزیزی ضمن اینکه دولت در بودجه 1400 میزان 2 میلیون و 300 هزار بشکه تولید نفت در روز را پیش بینی کرده بود افزود :اما در سال جاری تاکنون نزدیک به یک میلیون بشکه روزانه نفت تولید کرده است و با این پیش بینی نفتی 320 هزار میلیارد تومان کسری بودجه می آوریم.

او با اشاره به اینکه باید توجه ویژه به امور زیربنایی داشت و نگاهی خود را در رابطه با این امور تقویت کنیم اظهار کرد :  ویژگی بودجه خوب توجه به زیرساخت های کشور است چرا که ساختارها را نمی توان روی اسکت ضعیف چید.

عزیزی تاکید کرد: توجه جدی به محرومیت زدایی و مناطق محروم  یکی از مسائلی است که در این بودجه مورد توجه قرار گرفته است و افراد آسیب پذیر باید مورد توجه ویژه قرار می گرفتند.

او همچنین  با اشاره به تامین منابع برای هفت میلیون جامانده از سهام عدالت که یکی از موضوعات مهم  است و در این بودجه در نظر گرفته شده است، افزود: معیشت، سلامت و امنیت سه موضوعی بود که باید در نظر گرفته شود واین سه ویژگی در بودجه 1400 دیده شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اولویت قرار گرفتن تحصیل و ازدواج جوانان از دیگر مطالبی است که در بودجه دیده شده است، اظهار کرد: حمایت جدی و موثر از نهادهای حمایتی در بودجه 1400 مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 50 هزار میلیارد تومان به کمک و رونق تولید اختصاص داده ایم، افزود: 18 هزار میلیارد هم به محرومیت زدایی اختصاص یافت.

همچنین عزیزی در پاسخ به سئوالی در خصوص برخورد سرباز راهور و نماینده مجلس با هم، گفت: من از آقای «عنابستانی» پرسیدم، گفت «من نزدم»، من اینجا در مقام دفاع از کسی نیستم، هر 2 نفر ادعای متفاوتی دارند و من می گویم، بگذاریم بررسی کامل انجام شود، چه اصراری داریم من در جایگاهی که نیستم اظهار نظر کنم، اگر حوصله به خرج دهیم هر چیزی در بستر خودش پیش برود، خوب می شود.

او با بیان به اینکه فارس  قرار بود چهارراه ریلی کشور شود گفت : زمان آغاز کار مجلس یازدهم خط آهن شیراز به گل گهر از دستور خارج شده بود که پیگیری و تعیین تکلیف شد.

عزیزی افزود: یک هزار و 600 میلیارد تومان برای آزادراه شیراز – اصفهان گرفتیم و به پروژه تخصیص یافت و اگر می خواهیم به نقطه واقعی خود برسیم باید موضوع آزادراه را پیگیری کنیم.

او با اشاره به اینکه  شان استان خیلی بیش از این وضع کنونی است، اضافه کرد: برخی مسئولین در شان در تراز مردم استان کار نمی کند، مدیری 12 سال در این استان بوده که دوباره می خواهد بماند، «در این مدت چه گلی سر این مردم زده ای؟»، همراهی با افرادی که نمی خواهند به مردم کمک کنند، نداریم.

 عزیزی گفت: باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم که سومین حرم اهل بیت (ع)، به جایگاه واقعی خودش برسد و باید پروژه ۵۷ هکتاری حرمین را خوب دنبال کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
407 کلیک ها  چهارشنبه, 08 بهمن 1399 14:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا