شهردار شیراز برکنار نشد !

 شایعاتی در فضای مجازی در خصوص برکناری احسان اصنافی شهردار شیراز مطرح شد که سخنگو و یکی از اعضای دیگر شورای اسلامی شهر شیراز این مساله را تکذیب و اعلام کردند که موضوع استیضاح شهردار شیراز به لحاظ قانونی مورد تائید نیست و احسان اصنافی هنوز شهردار این کلانشهر است.


به نقل از خبرگزاری ایرنا محمدرضا هاجری سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شایعه برکناری شهردار شیراز این موضوع را رد کرد و افزود: مقرر شده که شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ اعضای شورا با حضور فرماندار و شهردار شیراز تصمیم نهایی در این خصوص را بگیرند.
هاجری ادامه داد: دیروز و امروز جلسه هم اندیشی اعضای شورا درباره استیضاح شهردار این کلانهشر برگزار شده است.
وی اضافه کرد: قانون درباره طرح استیضاح می‌گوید که باید این جلسه با حضور فرماندار یا نماینده وی برگزار شود و شهردار نیز در جلسه امروز حضور نداشت و در سفر مشهد بود.
هاجری اظهار داشت: در جلسه رای اعتماد به شهردار و یا جلسه استیضاح وی، فرماندار شیراز باید حضور داشته باشد.
وی با بیان اینکه هفت نفر از اعضای شورای شهر شیراز از طرح سوال از شهردار قانع نشدند، گفت: براساس قانون مساله استیضاح شهردار با امضا و درخواست پنج نفر از اعضای شورا امکان پذیر است و در شورا به رای گیری گذاشته خواهد شد که باید فرماندار یا نماینده وی در این جلسه حضور داشته باشند.
جلسه شنبه علنی و با حضور خبرنگاران باشد
وی در ادامه گفت: خبرنگاران و مردم حق دارند مستقیم در جریان امور قرار داشته باشند و امیدواریم با موافقت هیات رئیسه شورا جلسه شنبه ۲۲ مردادماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شود.
غلامعلی ترابی عضو دیگر شورا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا موضوع برکناری شهردار این کلانشهر را رد کرد و گفت: موضوع استیضاح شهردار در دست بررسی است اما هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.
وی ادامه داد: ممکن است تا روزهای آینده حتی مباحث متفاوت از وضعیت کنونی هم اتفاق افتد و تاکنون تصمیم گیری درباره برکناری شهردار نشده و مباحث مطرح شده گمانه زنی بعضی رسانه‌ها بوده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
227 کلیک ها  پنج شنبه, 20 مرداد 1401 22:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا