فارس آماده گسترش مراودات با مجارستان است

فارس آماده گسترش مراودات با مجارستان است
   
فارس آماده گسترش مراودات با مجارستان است |||| ||||

 استاندار فارس تاکید کرد که این استان برای گسترش مراودات در بخش‌های مختلف فرهنگی، علمی، تجاری و ... با کشور مجارستان آمادگی دارد.


محمدهادی ایمانیه در دیدار سفیر مجارستان در ایران، اظهار کرد: پیشینه شهر شیراز به ۲۶۰۰ سال قبل برمی‌گردد و این شهر جزو قدیمی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت یکی از شهرهایی است که تمدن جهان از آن آغاز شده است.
به نقل از استانداری فارس، ایمانیه ادامه داد: پس از اسلام هم آثار و نمادهایی از تمدن ایرانی و اسلامی در این شهر شکل گرفت که این نمادها نیز قابل توجه و بعضا بی نظیر است و نشان دهنده جایگاه شیراز و استان فارس در عرصه علم و فرهنگ جهان اسلام است.
ایمانیه با بیان اینکه دانشگاه‌های شیراز جایگاه برجسته‌ای دارند گفت: سطح علمی دانشگاه‌های شیراز بالاست و حال آمادگی تبادل دانشجو را در رشته های مختلف علوم‌ پزشکی و مهندسی با کشور مجارستان داریم.
استاندار فارس گفت: فارس در زمینه پزشکی نیز جایگاه مطلوبی دارد؛ به عنوان مثال در چند سال گذشته بالاترین تعداد پیوند کبد در بیمارستان ابوعلی سینا انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بیماران بسیاری از کشورهای خلیج فارس برای پیگیری روند درمان خود به شهر شیراز مراجعه می‌کنند،گفت: آمادگی تبادل بیمار و دانشجو را با کشور مجارستان داریم.
استاندار فارس تأکید کرد: در بحث صادرات و واردات هم در حوزه محصولات صنعتی، صادرات داروهای گیاهی و محصولات کشاورزی و باغی آماده همکاری دوطرفه و پایاپای با کشور مجارستان هستیم.
ایمانیه ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که در تبادلات ارزی وجود دارد، بنده این پیشنهاد را دادم که بتوانیم بدون محدودیتهای سیستم بانکی این تبادلات را از طریق تهاتر انجام دهیم.
استاندار فارس اظهار کرد: در بحث توریسم هم آژانس‌های ما آمادگی دارند که پذیرای تعدادی از توریست‌های مجاری باشند و در مقابل تروریست‌های ایرانی را هم در مجارستان داشته باشیم.
مراودات باید پایدار باشد
زولتان وارگا هاسونیچ سفیر مجارستان در ایران نیز با اشاره به پیشینه‌ای از مراودات فرهنگی بین ایران و مجارستان اظهار کرد: معتقد هستیم که این مراودات باید ادامه‌دار باشد.
وی با اشاره به خواهرخواندگی شیراز و پچ، در خصوص مرودات علمی دو کشور گفت: در حال حاضر در ایران تعداد محدودی دانشجوی مجاری داریم که عمده این دانشجویان هم در رشته زبان و ادبیات فارسی مشغول به تحصیل هستند اما در دانشگاه‌های مجارستان تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی حضور دارند که اکثر آن‌ها در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل می‌کنند.
سفیر مجارستان در ایران بر ضرورت انجام تبادلات فرهنگی میان دو کشور در حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: در بحث توریسم سلامت و صادرات داروهای گیاهی می‌توانیم مراودات خوبی داشته باشیم و کشور مجارستان می‌تواند به عنوان درگاه توزیع محصولات تولید شده ایران برای صادرات به اروپا باشد.
هاسونیچ، در رابطه با صادرات و واردات و تبادلات تجاری گفت: دو کشور می‌توانند همکاری خوبی در بحث برگزاری نمایشگاه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در عرصه تجاری داشته باشند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
220 کلیک ها  یکشنبه, 09 مرداد 1401 11:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا