امکان تبدیل دارالسلام شیراز به قطب گردشگری ملی وجود دارد

امکان تبدیل دارالسلام شیراز به قطب گردشگری ملی وجود دارد
   
امکان تبدیل دارالسلام شیراز به قطب گردشگری ملی وجود دارد |||| ||||

با توجه به قدمت دارالسلام امکان تبدیل این مکان به یک مجموعه ارزشمند گردشگری در بعد ملی وجود دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز امروز، ۸ شهریورماه در پنجمین جلسه این کمیسیون که به دو موضوع پروژه بهسازی و ساماندهی قبرستان دارالسلام و ارائه گزارش از سازمان‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌های بین‌المللی که شهرداری در آن‌ها عضویت دارد، اختصاص داشت، گفت: روایات متعددی مبنی بر اینکه قبرستان دارالسلام سومین قبرستان قدیمی جهان اسلام بعد از قبرستان وادی‌السلام نجف و قبرستان بقیع است، وجود دارد.

 
او افزود: دارالسلام قدیمی‌ترین گورستان تاریخی فارس است و علاوه بر قبور بزرگان، عالمان و مشاهیر شهر شیراز، گنجینه‌ای از هنرهای طراحی، خوشنویسی، ادبیات و حجاری در آن گرد آمده است. با توجه به قدمت قبرستان دارالسلام و ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و هنری مجموعه، امکان تبدیل این قبرستان به یک مجموعه ارزشمند گردشگری در بعد ملی وجود دارد.
 
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با بیان اینکه مرمت و بهسازی قبرستان دارالسلام در ادوار گذشته پیشرفت کمی داشته است، تصریح کرد: با توجه به رویکردهای مورد نظر کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر در دوره ششم، بهسازی و ساماندهی قبرستان با همکاری ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و ... در دستور کار قرار دارد.
 
به گفته او، شهرداری شیراز در حال حاضر در مجمع‌ها و پیمان‌های مختلف بین‌المللی از جمله مجمع شهرداران آسیایی، شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو، شهرهای خواهر خوانده و ... عضویت دارد.
 
فرخ‌زاده از ارائه گزارش شهرداری از اقدامات انجام شده، به منظور بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در پیمان‌ها، تفاهم‌نامه‌ها، توافق‌نامه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که شهرداری شیراز در آن‌ها عضویت دارد خبر داد و افزود: ضمن انجام بررسی‌ها و رایزنی‌های لازم به منظور شناسایی ظرفیت‌های موجود جهت انجام مبادلات تجاری، علمی، مهندسی، صنعتی و غیره، اقدامات لازم به منظور عقد تفاهم‌نامه‌های گردشگری با شهرهای خواهرخوانده در جهت جذب گردشگر، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت صنایع دستی و رونق اقتصاد مبتنی بر گردشگری به عمل آید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
342 کلیک ها  دوشنبه, 08 شهریور 1400 12:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا