شیراز میزبان ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی

شیراز میزبان ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی
   
شیراز میزبان ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی |||| ||||

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس امروز شنبه ۲بهمن در جمع خبرنگاران با بیان به برگزاری آیین اختتامیه ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی گفت : این رویداد فاخر ۵ بهمن امسال با حضور امیرحسین قاضی زاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و صاحب نظران داخلی و خارجی به میزبانی شیراز برگزار می شود .

 
به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام محمدجواد محمدی پور با بیان به اینکه یکی از اولویت های مهم بنیاد بحث فرهنگی است ،افزود : مجموعه های بنیاد باید ٥١ درصد از اعتبارات خود را و سازمان ها و دستگاه های اجرایی ٢٠ درصد اعتبارات را طبق قانون به این بحث مهم اختصاص دهند .
 
او با اشاره به اینکه کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی یک رویداد فاخر فرهنگی، ارزشی و بینالمللی است ، عنوان کرد : نزدیک به دو هزار اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.
 
محمدی پور با یاد آوری این مطلب که دو هزار اثر به کنگره ارسال شده است ، اضافه کرد : ٢٠٠ اثر آن مربوط به شعرای عرب، انگلیسی و ...است .
 
همچنین در این نشست سید علی محمدی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان کرد: از شهریورماه ٩٩ برگزاری این کنگره در دستور کار قرار گرفت و امروز به ایستگاه پایانی آن نزدیک شدهایم.
 
او با اشاره به اینکه یکی از ابزار های انتقال فرهنگ شهر است ،اظهار کرد : بنیاد به دلیل این که یک نهاد فرهنگی است ، بخش قابل توجهی از وظایف خود را به انتقال فرهنگ اختصاص داده است.
 
محمدی در ادامه سخنان خود به محور های این کنگره اشاره کرد و گفت : موضوعاتی چون؛ ایثار- شهیدان و ایثارگران، ایثار- همسران معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز، ایثار - امید به آینده، ایثار - کودک و نوجوان، ایثار - ارزش ‏های اخلاقی و انسانی، ایثار- عفاف، حجاب و نماز، ایثار – شهدا و خانواده معظم شاهد و ایثارگر مدافع حرم و قهرمانان محور مقاومت، ایثار- شهید حاج قاسم سلیمانی، ایثار – مفاهیم عاشورا و ایثار- افزایش امنیت ملی محور های این کنگره است .
 
دبیر علمی کنگره بینالمللی شعر ایثار و زنان عاشورایی نیز بیان کرد: این کنگره تلفیقی از دو کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی است که برای اولین بار با فراخوان بین المللی در سال گذشته منتشر شد.
 
محمد مرادی در خصوص اینکه ۱۹۵۰ قطعه شعر به دیری خانه این کنگره ارسال شده ، عنوان کرد : در این کنگره ٦٠٠ شاعر در دو بخش فارسی(عربی و انگلیسی) شرکت کردند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه ۶۰نفر از شرکت کنندگان جز خانواده های ایثار گران بودند ،اضافه کرد : بیش از ١٧٠٠ شعر مربوط به بخش فارسی بود که در این بخش از کشور افغانستان نیز آثاری دریافت شد‌.
 
او ادامه داد: ۲۸ استان در کنگره شعر ایثار مشارکت داشتند که بیشترین نفرات از استانهای فارس ، خراسان رضوی و تهران بودند.
 
همچنین در بخش فارسی هم ٨٠٠ قطعه شعر در قالب سنتی، ٣٥٠ قطعه شعر در قالب نو و نیمایی و سپید، ١٥٠ قطعه شعر در بخش کودک و ١٥٠(ترانه، شعر محاورهای و سرود) به دبیرخاهه این کنگره ارسال شد.
 
مردای در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پالایش مقدماتی آثار دریافتی از ٢٠ آذر آغاز شد ، گفت : داوری نهایی نیز از ٢١ دی ماه آغاز و تا ٢٩ دی به پایان رسید.
 
او با اشاره به داوری آثار ارسال شده ،اظهار کرد : در اختتامیه این کنگره از آثار برگزیده و برتر تقدیر و تجلیل به عمل می آید .
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1576 کلیک ها  شنبه, 02 بهمن 1400 11:30
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا