شش کشور حاشیه خلیج فارس واکسن کرونا را دریافت می‌کنند/ایران در لیست سیاه FATF

در حالی که شش کشور حاشیه خلیج فارس واکسن ضدر کرونا فایرز را دریافت می کنند علی مطهری اعلام کرد :ایران به خاطر قرار گرفتن در لیست سیاه FATF نتوانست واکسن کرونا را تهیه کند. 

 
 
به گزارش راستین آنلاین شش کشور حاشیه خلیج فارس محموله هایی از واکسن ضد کرونای ساخت شرکت های آمریکایی-آلمانی «فایرز-بیونتک» را تحویل می گیرند، به همین دلیل علی مطهری امروز در توئیتی خبر داده است، که به دلیل قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه اف‌ای تی اف ایران نتوانسته است واکسن کرونای سازمان بهداشت جهانی را تهیه کند. 
 
او در این باره نوشت: " به خاطر این که در لیست سیاه اف‌ای تی اف قرار داریم نتوانستیم پنجاه میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد.
 
روز گذشته کاربران ایرانی با به راه انداختن طوفان توئیتری از مقامات کشور خواستند "واکسن بخرند. 
کاربران زیادی از بی عملی مسئولان در این باره انتقاد کردند.
 
همچنین محمدرضا ظفرقندی رئیس نظام پزشکی هم در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار خرید واکسن کرونا شد. 
 
 رسانه های رسمی اعلام کردند که وزارت بهداشت قطر نخستین محموله از واکسن ضد کرونای«فایرز-بیونتک» را امروز دوشنبه تحویل می گیرد و انتظار می رود که نخستین محموله این واکسن نیز روز چهارشنبه به عمان برسد.
 
وزارت بهداشت قطر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور اجازه استفاده از واکسن را برای موارد اضطراری افراد بالای 16 سال صادر کرده است. قطر همچنین با شرکت داروسازی آمریکایی «مودرنا» برای خرید واکسن ضد کرونای ساخت این شرکت نیز توافقنامه ای را امضا کرده است.
 
یک مسئول در وزارت بهداشت سلطنت عمان نیز گفت: که این کشور نخستین محموله از واکسن فایرز-بیونتک را روز چهارشنبه تحویل می گیرد و مرحله نخست واکسیناسیون شامل 20 درصد از جمعیت این کشور می شود.
 
عربستان نخستین کشور عربی بود که هفته گذشته واکسیناسیون ضد کرونا را با استفاده از واکسن فایرز-بیونتک آغاز کرد.
 
کویت نیز پیش بینی کرده است که پیش از پایان سال جاری میلادی واکسن ضد کرونای فایرز-بیونتک را تحویل بگیرد.
 
امارات و بحرین نیز ماه جاری اجازه دادند که واکسن ضد کرونای ساخت شرکت چینی «سینوفارم» مورد استفاده قرار گیرد. بحرین از واکسن فایرز نیز استفاده خواهد کرد. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
517 کلیک ها  سه شنبه, 02 دی 1399 13:16
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا