قبل از عزل رحمانی، رییس شورای رقابت اعلام کرد بر اساس فرمول قیمتگذاری جدید، خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو ۱۰ درصد و گروه صنعتی سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت خواهند یافت.
در همین حال وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز در حاشیه جلسه بررسی وضعیت بازار که با حضور جمعی از صاحبنظران، دانشگاهیان و انجمن های مرتبط برگزار شد اعلام کرد: «به سازمان حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار تکلیف شده ظرف ۲۴ ساعت آینده در اقدامی مشترک بازار خودرو را ساماندهی کنند و جلوی آشفتگی های موجود گرفته شود.»
ترفند مسئولان برای افزایش رسمی قیمت خودروها قابل پیش بینی و حدس بود.چرا که پیش از این هم بارها رخ داده بود.در واقع ابتدا بازار آزاد متلاطم می شود و قیمت ها سر به فلک می زند و سپس مسئولان همانند یک سوپرمن وارد می شوند از کنترل قیمت ها سخن گفته و در نهایت قیمت های رسمی افزایش می یابد تا به اصطلاح تب بازار فروبخوابد.سیستم جالبی است بهرحال ؛نام این سیستم ،گول زدن مردم است.
اکنون با توجه به تصمیم جدید هم قیمت خودروها به صورت رسمی افزایش پیدا کرده است و هم بازار متلاطم باقی مانده.چرا که هیچ وقت بازار آزاد براساس قیمت رسمی محصولات حرکت نمی کند زیرا عرضه نسبت به تقاضا پایین است بنابراین قیمت های آزاد با رسمی تفاوت های بسیاری دارد.به نظر می رسد حال با توجه به اینکه قیمت های رسمی افزایش پیدا کرده و به نوعی مسئولان به هدف خود که همان افزایش رسمی قیمت ها بوده رسیدند دیگر مسئولی نیز در مورد آشفته بازار خودرو اظهارنظر نکند.بنا به تجربه به نظر نمی رسد اولتیماتوم وزیر سابق صمت نیز چندان محلی از اعراب داشت.بهرحال در این وزارتخانه ها معمولا یک تیم مشاور رسانه ای هر روز دور هم جمع می شوند و تصمیم می گیرند چگونه رسانه ها دست به سر کنیم و در نهایت چطور به مردم آدرس غلط دهیم.
️ساده اندیشی است اگر تصور شود با یک قیمت گذاری رسمی و ثبت نام مدت دار خودرو بتوان این بازار را کنترل کرد.وزیری دیگر هم بیاد پراید کوتاه نمی آید و می تازد.شاید قدری و لختی عقب بنشیند ولی با قدرت بیشتری به جلو می رود.قبلا گفتم بازهم می گویم.ساختار باید تغییر کند.دست مافیا باید رو شود.حتی اگر لازم است مدتی دو کارخانه را تعطیل باید کرد.از یارانه پنهان سوخت به کارگران بیکار شده حقوق بدهید اما در عوض فکری اساسی برای این مصیبت کنید.